    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.edukacja.szkola
    Subject: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Date: Thu, 31 Mar 2005 02:45:32 +0200

    W wiadomości news:d2fe1d$ont$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Bo ja wiem? Zmniejszy wartość strat - to pewne. Wybije argumnent
    > bezprawnego użytkowania, bo uzytkowac nie może. Ale z kolei rodzi zarzut
    > w kierunku uczynienia cudzej rzeczy niesprawnej (zabrał obudowę) - też
    > przestępstwo.
    To są w sumie drobiazgi a clou problemu leży gdzie indziej.
    Popatrzmy przez chwilę na problem tak: w wielu (wszystkich?) szpitalach jest
    zakaz używania komórek. Ma to jakieś w miarę logiczne uzasadnienie jeśli
    przyjąć, że faktycznie mogą one zakłócić działanie niektórych urządzeń
    medycznych. Zdania są podzielone, ale jeżeli to prawda, to naruszenie tego
    zakazu może po prostu zagrozić czyjemuś życiu. Mimo to pacjenci nagminnie z
    komór korzystają bez żadnego krycia sie przed personelem. Mało tego - robią
    to w taki sam sposób lekarze. Dając tym, oczywiście, przykład pacjentom, jak
    należy traktować ten zakaz.
    I teraz tak:
    Czy lekarze po prostu wiedzą, że zakaz jest debilny, więc go olewają i tym
    samym pacjenci mogą robić to samo (wtedy - po co ten zakaz)?
    Czy zakaz jest sensowny, a wtedy co sądzić o postępowaniu lekarzy?
    Jeśli przyjąć ten zakaz za prawo obowiązujące w szpitalu, to pacjent
    przebywając w nim (w końcu z własnej woli i wyboru o ile jest przytomny)
    godzi się na jego przestrzeganie. Czy wówczas ordynator powinien widząc
    pacjenta np. czytającego SMS-a może wyrwać mu komórę i oddać po wyzdrowieniu
    jemu lub - w razie niepowodzenia terapii - spadkobiercom?
    A jeśli to spróbuje zrobić to co mu grozi?
    Itp. itd.
    No to tak sobie trochę pożartowałem. ;)

    > Wezwać, to akurat też może.
    Dyrektor szkoły? Wezwać rodziców? A skąd on ma władcze uprawnienia w
    stosunku do nich?

    > Tylko, czy potrzebny jest mu do tego telefon
    > syna?
    Optuję za opcją, że nie. ;)

    Jotte