  • Data: 2015-08-06 09:01:44
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-08-06 08:28, Miroo wrote:

    > A jak można inaczej zrozumieć zdanie "Zawsze ten, który ma prawą wolną,
    > czyli ten z prawego pasa."? Ja wiem co autor miał na myśli bo znam
    > odpowiedź, ale ten kto nie zna nie zrozumie.

    Tak:

    "
    > To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    > prawego na środkowy.

    Zawsze ten, który ma prawą wolną, czyli ten z prawego pasa. Nawet jakoś
    niedawno to dopisano wprost do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym,
    "

    Rozsądnie założenie, to że odpowiedź odnosi się do warunków zapisanych w
    pytaniu, na tym polega dyskusja;)

    > Poza tym dawniej uczono, że pierwszeństwo ma ten z przodu, dopiero gdy
    > są równo, to ten z prawej. Więc nie zawsze ten z prawej. No chyba, że
    > się coś zmieniło w ostatnich xx latach.

    Wiele rzeczy uczono. Mnie na przykład uczono kiedyś, że pieszych nie
    należy przepuszczać dopóki się na przejście nie pchają. A poźniej już na
    egzaminie na moto to już uczono, że muszę sobie sam to ocenić,
    egzaminator też sobie sam oceni i się zobaczy (więc już postęp).
    Dostałem opierdol za to, że nie przepuściłem matki z wózkiem, mimo że
    przejechałem zanim doszła do przejscia (ale ptaszka za złe wykonanie
    zadanie nie dostałem). Jak się potem zapytałem dlaczego źle, to od pani
    egzaminator usłyszałem, że dlatego że z wózkiem;)

    Z nowości "okołoegzaminowych" Przez jednostronnie przerywaną wolno
    wyprzedzać, ale nie omijać. I jak masz w terenie zabudowanym (jezdnia
    "serwisowa" od Trasy Toruńskiej w Warszawie) 70 przed skrzyżowaniem, 70
    za skrzyżowaniem, to oznacza to że... na skrzyżowaniu masz 50. Jak
    omijasz zaparkowany na jezdni samochód, to masz to sygnalizować za
    każdym razem kierunkiem najpierw w lewo potem w prawo, choćbyś nijak
    toru ruchu nie zmieniał (akurat moto to raczej się zmieścisz). Na
    szczęście jak są zaparkowane na całej długości jezdni, to nikt nie
    wymaga jechania cały czas na lewym kierunku i włączania prawego przed
    skrzyżowaniem (bo wtedy się kończą parkujące samochody na ogół) a potem
    jazdy na wprost;) Interpretacje raczej z serii głupich, które ktoś
    czytając dosłownie ustawe na klopie wymyślił, ale zgodne z PoRD i
    przynajmniej oficjalne egzekwowane;)

    Shrek.