  • 1. Data: 2009-08-19 13:00:23
    Temat: Droga - kto odpowiedzialny.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Chciałbym prosić o pomoc, jak i którego urzędnika kopnąć w dupę.
    :)
    Ale po kolei.
    Kolega miał w zimie wypadek - dość poważny, do dziś odczuwa jego skutki,
    leczy sie itp.
    Wypadek miał miejsce na trasie klase nizszej niz tzw zolta czyli jak
    rozumiem 3 kolejnosci odniezania.
    Powody wypadków:
    - bardzo grozne miejsce, łuk drogi, podczas remontu poltora roku temu zle
    wyprofilowany, stosunkowo częste wypadniecia z drogi w tamtym miejscu (w
    tegorocznej zimie przynajmniej 4 razy)
    - łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak
    ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
    - zwracałem uwage policjantowi ktory przybył na miejsce wypadku na brak
    oznaczenia.

    I teraz - kto powinien zajac sie sprawa dzis ale przede wszystkim kto
    powinien zajac sie sprawa juz w zimie gdy zdarzyło sie kilka wypadków jeden
    po drugim?
    Odpowiedzialny jest jakis wójt, ZDKiA? Czy policjant równiez nie powinien
    sie tym zajac i przekazac stosowne uwagi (wytyczne???) do odpowiednich
    instytucji?

    Z gory wielkie dzieki za informacje.

    Pozdr

    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
    że w ten sposób staje się potworem." Fryderyk Nietzsche

  • 2. Data: 2009-08-19 19:55:29
    Temat: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

> [...]
    > - łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak
    > ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)

    Ale ten łuk jest jakoś niewidzialny?

> [...]
    >
    > I teraz - kto powinien zajac sie sprawa dzis ale przede wszystkim kto
    > powinien zajac sie sprawa juz w zimie gdy zdarzyło sie kilka wypadków jeden

    Darwin może?

    > Odpowiedzialny jest jakis wójt, ZDKiA? Czy policjant równiez nie powinien
    > sie tym zajac i przekazac stosowne uwagi (wytyczne???) do odpowiednich
    > instytucji?

    Oczywiście kierowcy niewinni?

    A wniosek o dodatkowe oznakowanie składa się do (uwaga, będzie
    zaskoczenie!)... właściciela drogi.

  • 3. Data: 2009-08-19 21:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ale ten łuk jest jakoś niewidzialny?

    tak. Wyglada na bardzo łagodny, ale, co zreszta napisałem powyzej, ze
    wzgledu na złe wyprofilowanie drogi bardzo wyrzuca na zewnatrz.
    Przez to pomimo tego, iz jest to normalna droga z dopuszczalna predkoscia
    90km/h, tam trzeba zwolnic do 70 w dobrych warunkach.
    Jadac z drugiej strony do 80 ale z drugiej strony oznaczenie jest.

    > Darwin może?

    Andrzeju, nie badz chamski.
    Staram sie wyciagnac sedno z twojej wypowiedzi wiec parafrazujac rozumiem,
    iż twoim zdaniem policjant może miec takie uwagi w dupie?

    > Oczywiście kierowcy niewinni?

    Oczywiscie ze winni. Winni przede wszystkim braku umiejetnosci
    jasnowidzenia!

    > A wniosek o dodatkowe oznakowanie składa się do (uwaga, będzie
    > zaskoczenie!)... właściciela drogi.

    Czyli do?

    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

  • 4. Data: 2009-08-19 21:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A wniosek o dodatkowe oznakowanie składa się do (uwaga, będzie
    > zaskoczenie!)... właściciela drogi.

    zapomniałem w poprzednim poscie wiec jeszcze dopowiem - zwracam uwage, ze
    nie tylko pytam o to co mozna zrobic aby tam postawic znak, ale rowniez jak
    działa system.
    To znaczy, kto powinien zauwazyc ze w tamtym miejscu wydarzyło sie kilka
    wypadków i zareagowac.
    Czy powinien zareagowac policjant ktoemu mowi sie na miejscu wypadku ze
    zakret jest zle oznakowany?
    Czy powinien zglosic to dalej?
    Czy moze te dane powinny wyjsc gdzies indziej?

    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
    I jedyne,które ma za co!" Mark Twain

  • 5. Data: 2009-08-19 21:05:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

> [...]
    > zakret jest zle oznakowany?
    > Czy powinien zglosic to dalej?
    > Czy moze te dane powinny wyjsc gdzies indziej?

    Zwykle decyzje o postawieniu gdzieś tam znaku rozstrzyga się na poziomie
    urzędu miasta czy gminy.
    To oni uchwalają co gdzie powinno stanąć, wiec w tym kierunku powinieneś
    szukać.

  • 6. Data: 2009-08-19 23:23:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > To znaczy, kto powinien zauwazyc ze w tamtym miejscu wydarzyło sie kilka
    > wypadków i zareagowac.

    Hmmm... Kierowcy?

    > Czy powinien zareagowac policjant ktoemu mowi sie na miejscu wypadku ze
    > zakret jest zle oznakowany?

    O'RLY? Nie ma obowiązku oznaczania każdego zakrętu - podobnie jak i
    każdego skrzyżowania równorzędnego.

    Patrz, dokąd jedziesz i nie pędź.

    > Czy powinien zglosic to dalej?

    Do organu wydającego prawa jazdy.

  • 7. Data: 2009-08-19 23:29:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > tak. Wyglada na bardzo łagodny, ale, co zreszta napisałem powyzej, ze

    To jest niewidzialny, czy wygląda?

    Jest łuk? Jest. Znasz go? Nie - to zwalniasz tak, żeby zawsze widzieć
    jego dalszy ciąg.

    > wzgledu na złe wyprofilowanie drogi bardzo wyrzuca na zewnatrz.

    Uhm. A drzewa wyskakują przed samochody.

    > Przez to pomimo tego, iz jest to normalna droga z dopuszczalna predkoscia
    > 90km/h, tam trzeba zwolnic do 70 w dobrych warunkach.
    > Jadac z drugiej strony do 80 ale z drugiej strony oznaczenie jest.

    Współrzędne poproszę.

    > Andrzeju, nie badz chamski.
    > Staram sie wyciagnac sedno z twojej wypowiedzi wiec parafrazujac rozumiem,
    > iż twoim zdaniem policjant może miec takie uwagi w dupie?

    Może wlepić mandat za niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.

    > Oczywiscie ze winni. Winni przede wszystkim braku umiejetnosci
    > jasnowidzenia!

    Raczej umiejętności myślenia i przewidywania oraz wyobraźni.

    > Czyli do?

    Nie jestem wróżką - skąd mogę wiedzieć, co to za droga? Może być nawet
    prywatna...

  • 9. Data: 2009-08-20 08:12:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Hmmm... Kierowcy?

    i nikt wiecej, tak?

    > O'RLY? Nie ma obowiązku oznaczania każdego zakrętu - podobnie jak i
    > każdego skrzyżowania równorzędnego.

    oj, mistrzu kierownicy, czy ja mowie ze trzeba oznaczac kazdy zakret.
    Pytam sie czy obowiazkiem policjanta z sekcji ruchu drogowego nie jest
    zareagowac na sytuacje w korej przyjezdza na miejsce wypadku, widzi
    wypadek, obok widzi innego kierowce ktory wpadł do rowu na tym samym
    zakresie, dowiaduje sie ze w ostatnim czasie było tu kilka wypadków plus
    kilka osób mówi mu, ze ten kto ten zakret budował i oznaczał powinien isc
    do wiezienia - taki jest zdradziecki.
    Jezeli napiszesz, ze nie jest to jego obowiazkiem - ok.
    Przyjmuje, ze nasze przepisy sa jeszcze troszke bardziej chore niz sadziłem
    dotychczas i juz.
    Ale nie sil sie na złosliwosci o wyskakujacych drzewach i napisz w prost -
    "policjant moze miec to w dupie, on jest od zarabiania.... tfu... od dbania
    o nasze bezpieczenstwo stosujac konotrole predkosci...."

    > Patrz, dokąd jedziesz i nie pędź.

    > Do organu wydającego prawa jazdy.

    O, juz nie chciałem odpowiadac na kolejna zlosliwosc ale w sumie to
    ciekawe.
    Zglosic do organu wydajacego co?
    Ze wszyscy kierowcy ktorzy wypadli z drogi na tym zakrecie maja stracic PJ?
    Na jakiej podstawie?

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer

  • 8. Data: 2009-08-20 08:12:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To jest niewidzialny, czy wygląda?

    Ok, zanim pociągnę rozmoe dalej (bo w sumie nie dla takiej dyskusji wątek
    załozyłem, ale co mi tam :) musze wiedziec:
    - od ilu lat jezdzisz.
    - ile km zrobiłes
    Bo twoja wypowiedz sprawia, iz zaczynam myslec, ze rozmawiam z jakims
    kapeluszem.

    > Jest łuk? Jest. Znasz go? Nie - to zwalniasz tak, żeby zawsze widzieć
    > jego dalszy ciąg.

    Po co, wg ciebie sa znaki ostrzegajace o ostrych łukach na drodze?

    > Uhm. A drzewa wyskakują przed samochody.

    Rozumiem, ze przez tą złosliwosc chciałes powiedziec, iz wyprofilowanie
    drogi nie ma zadnego wplywu na siłe odsrodkowa??
    Ok, takie opinie tez szanujemy...

    > Współrzędne poproszę.

    ROTFL
    chcesz powiedziec, że ze swojego bogatego drogowego doswiadczenia nie
    potrafisz wskazac sam zadnego takiego miejsca?

    > Może wlepić mandat za niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.

    Wiem ze tak nie jest, jednak po tej wypowiedzi nasuwa sie tylko jedno
    stwierdzenie: głupis i tyle.
    Nie wiem, jak sie skonczyła sprawa, bo akurat mój znajomy nie był sprawcą
    tylko ofiara, a poniewaz leczy sie juz dobrze ponad pol roku, to sprawca
    dostał pewnie cos wiecej niz mandat.
    Widzisz, szkoda ze myslisz troche tak jak urzednicy: "tyle wypadków w tym
    miejscu, ach ci kierowcy, za szybko jezdza."

    > Raczej umiejętności myślenia i przewidywania oraz wyobraźni.

    Tak wiem, ty przed kazdym łukiem ktorego nie znasz zwalniasz do 30 km/h.

    > Nie jestem wróżką - skąd mogę wiedzieć, co to za droga? Może być nawet
    > prywatna...

    Sadziłem, ze jest jakas generalna zasada, dlatego opisałem w pierwszym
    watku o jaka droge chodzi.
    Nie ma zasady?
    W jednej gminie taka droga moze podpadac pod ZDKiA a w innej pod gmine?
    Aha, droga poza terenem zabudowanym.

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 10. Data: 2009-08-20 10:08:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > Ok, zanim pociągnę rozmoe dalej (bo w sumie nie dla takiej dyskusji wątek
    > załozyłem, ale co mi tam :) musze wiedziec:
    > - od ilu lat jezdzisz.

    Kilkunastu. Późno zainteresowałem się motoryzacją.

    > - ile km zrobiłes

    Co najmniej sto tysięcy. Ale jakie to ma znaczenie?

    > Bo twoja wypowiedz sprawia, iz zaczynam myslec, ze rozmawiam z jakims
    > kapeluszem.

    Ja za to odnoszę wrażenie, że rozmawiam z jakimś szczylem, co ledwo
    dostał prawo jazdy i ma tendencję do pędzenia na ślepo i to jeszcze
    jednocześnie rozmawiając przez telefon.

    > Po co, wg ciebie sa znaki ostrzegajace o ostrych łukach na drodze?

    Po to samo, po co przy skrzyżowaniach równorzędnych (czasem) stawia się
    znaki ostrzegające o takim skrzyżowaniu.

    > Rozumiem, ze przez tą złosliwosc chciałes powiedziec, iz wyprofilowanie
    > drogi nie ma zadnego wplywu na siłe odsrodkowa??

    Twoja umiejętność czytania jest tak samo niewielka, jak umiejętność
    kierowania pojazdem.

    > Ok, takie opinie tez szanujemy...

    Specjalnie dla ludzi o bardzo małym rozumku: droga nikogo sama nie
    wyrzuca, bo nie ma własnej woli. Trzeba jechać zbyt szybko, jak na
    sytuację panującą na danej drodze (ukształtowanie i stan nawierzchni,
    warunki pogodowe).

    > ROTFL
    > chcesz powiedziec, że ze swojego bogatego drogowego doswiadczenia nie
    > potrafisz wskazac sam zadnego takiego miejsca?

    Wiesz, ja jak jadę nieznaną trasą to nie jadę na ślepo - jak nie widzę,
    co jest dalej, zakładam najgorsze. Oraz dostosowuję prędkość do warunków
    drogowych.

    > Wiem ze tak nie jest, jednak po tej wypowiedzi nasuwa sie tylko jedno
    > stwierdzenie: głupis i tyle.

    To nie ja skończyłem w rowie.

> [...]
    > Widzisz, szkoda ze myslisz troche tak jak urzednicy: "tyle wypadków w tym
    > miejscu, ach ci kierowcy, za szybko jezdza."

    Ale sęk w tym, że jeżdżą za szybko, zbyt nieuważnie i zbyt bezmyślnie. A
    potem mają pretensje do drzew.

    > Tak wiem, ty przed kazdym łukiem ktorego nie znasz zwalniasz do 30 km/h.

    Różnie bywa. Ja nie mam problemów z ego - ale jeśli ty chcesz udowadniać
    swoją "męskość" brawurą i bezmyślnością - proszę bardzo, bylebyś był
    jedyną ofiarą leczenia swoich kompleksów.

    Swoją drogą kiedyś właśnie taki "szybki Bill" mnie na trasie wyprzedził
    (jechałem sobie spokojnie 80-90). Z kilometr-dwa dalej był już w rowie.
    Na niemalże prostej drodze.

    > Sadziłem, ze jest jakas generalna zasada, dlatego opisałem w pierwszym
    > watku o jaka droge chodzi.
    > Nie ma zasady?

    Pewne są, ale mogą być też wyjątki.

    > W jednej gminie taka droga moze podpadac pod ZDKiA a w innej pod gmine?
    > Aha, droga poza terenem zabudowanym.

    Wiesz, wystarczy pomyśleć i ruszyć tyłek - najpierw dzwonisz do gminy,
    na której terenie jest ta droga i pytasz się, czy to przypadkiem nie
    ich... A jeśli jest to droga krajowa albo autostrada - zaczynasz od
    ZDKiA (nazwa!). A dalej to już z górki - tam powinni wiedzieć, czy ich a
    jak nie to czyja może być.