    From: GK <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga konieczna - jak to będzie w tym przypadku?
    Date: Fri, 12 Mar 2010 11:04:38 +0100

    Jacek_P pisze:

    > Oni nie musza jej zadac. Jezeli uzytkuja to dojscie ponad trzydziesci
    > lat, to juz maja zasiedzenie.

    Znalazłem ciekawy tekst:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=26133

    i fragment:
    "Nie będzie się jednak mogła Pani ubiegać o zasiedzenie w sytuacji kiedy
    korzystanie z drogi było wynikiem sąsiedzkiej ugody zawartej między
    Panią a sąsiadem, polegającej na grzecznościowym udostępnieniu przejazdu."

    O ile mnie pamięć nie myli to moi dziadkowie udostępnili grzecznościowo
    sąsiadce przejście. Tak samo jak jak moi rodzice obecnym właścicielom.
    Nie jest to jednak nigdzie spisane na papierze. Czy jest taki wymóg? Jak
    to powinno wyglądać? Takie udostępnienie powinno mieć formę notarialną?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz