  • 11. Data: 2002-04-19 10:25:03
    Temat: Re: Dowolno?ć licencji
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > Nie. Ty możesz zrobić sobie kopię (i nikt ci tego nie może
    >+ >zakazać) ale producent nie ma obowiązku w tym pomagać.
    >+
    >+ Ale on ewidentnie przeszkadza... Robi niekopiowalne płyty...

    Ale to nie jest zabronione. Ty "tylko" *masz prawo*
    zrobić kopię - i nie jest powiedziane czy z użyciem kserokopiarki ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-04-21 20:19:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 19 Apr 2002 12:25:03 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    > Ale to nie jest zabronione. Ty "tylko" *masz prawo*
    >zrobić kopię - i nie jest powiedziane czy z użyciem kserokopiarki ;>

    No tak, ale w związku z tym, firmy mogą mi nagwizdać, jeżeli np.
    wyprodukuję program łamiący te zabezpieczenia?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2002-04-22 13:45:36
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 21 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    > No tak, ale w związku z tym, firmy mogą mi nagwizdać, jeżeli np.
    > wyprodukuję program łamiący te zabezpieczenia?

    A art. 77.01 Ustawy po noweli?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 14. Data: 2002-04-26 06:53:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Apr 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

> [...]
    >+ > No tak, ale w związku z tym, firmy mogą mi nagwizdać, jeżeli np.
    >+ > wyprodukuję program łamiący te zabezpieczenia?

    Jesteś w stanie małym kosztem szukania rzucić link ? (bo chciałem
    obejrzeć z czystej ciekawości, a nie mam pod ręką)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-04-26 14:46:15
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 26 Apr 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Jesteś w stanie małym kosztem szukania rzucić link ? (bo chciałem

    prawo.hoga.pl? :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 16. Data: 2002-04-26 22:21:07
    Temat: Re: Dowolność licencji
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Witajcie,
    >+
    >+ 1)
    >+
    >+ czy licencjonowanie może zakładać pełną dowolność, w tym także
    >+ sprzeczną z typowym prawem? Bo np. wiadomo, że na towary jest
    >+ gwarancja, rękojmia, mogę je dalej odsprzedać, mogę z nimi robić, co

    Niestety tak - z mocy prawa licencje są na "utwór" a nie
    na "produkt". Jak ci się obrazek nie podoba to też możesz
    sobie "gwarancję" wymyślać :]

    Oczywiście NIE MA ZAKAZU, żeby umowa licencji była również
    umową na produkt: z gwarancją (nie na nośnik !), z kwotą
    odszkodowania... Są takie, zapewniam. Tylko przymusu
    (który jest na buty, żywność, budynki i co tam jeszcze)
    nie ma.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-05-15 09:43:10
    Od: x...@o...pl (Franek)

> [...]
    >odszkodowania... Są takie, zapewniam. Tylko przymusu
    >(który jest na buty, żywność, budynki i co tam jeszcze)

    Troche z innej beczki. Chce sprzedac program ale nie podpisuje zadnej
    umowy ani nie daje zadnej papierowej licencji. Wystawiam tylko fakture
    VAT. Jestem producentem tego programu. Czy to bedzie zgodne z prawem ?

  • 18. Data: 2002-05-15 10:48:33
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    jezeli sprzedajesz program ktory jest twoja wlasnoscia tzn jestes jego
    tworca i wystawiasz fakture vat oraz rozliczasz sie z urzedem skarbowym wg
    polskiego prawa to wszystko jest w porzadku a program wowczas ma forme
    shareware ale jezeli nie dajesz zadnych okreslonych wymagan w stosunku do
    jego powielania to nie bedziesz mogl sie starac o to aby kogos ukarac za to
    ze np rozprowadza ten program
    takie jest moje subiektywne zdanie na ten temat