  • 1. Data: 2006-06-22 20:54:26
    Temat: Dowody wpłaty do ZUS
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Ile czasu trzeba przechowywać dowody wpłaty do ZUS? Gdyby ktoś jeszcze
    wiedział w jakim przepisie jest to zawarte.
    pozdr Ewa W

  • 2. Data: 2006-06-22 21:00:16
    Temat: Re: Dowody wpłaty do ZUS
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Ewa W napisała:
    > Ile czasu trzeba przechowywać dowody wpłaty do ZUS?

    Nie ma obowiązku przechowywać w ogóle.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-06-22 21:21:40
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    Ewa W napisała:
    > Ile czasu trzeba przechowywać dowody wpłaty do ZUS?

    Nie ma obowiązku przechowywać w ogóle.

    Skladka zus obniza podstawe opodatkowania i w ten sposob jest dokumentem "
    ksiegowym " .

  • 4. Data: 2006-06-23 03:07:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 cze o godzinie 22:54, na pl.soc.prawo, Ewa W napisał(a):

    > Ile czasu trzeba przechowywać dowody wpłaty do ZUS?

    Najbezpieczniej do przejścia na emeryturę, a nawet i potem także.
    Nie dalej jak dwa miesiące temu jakaś urzędniczka wyższego szczebla ZUSu
    sama radziła w "podobny deseń".

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-06-23 13:36:31
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Chodzi o to, że twierdzą, że zalegamy z jakimiś trzema wpłatami z 1999 roku
    i żądają potwierdzeń wpłat. Potem jakoś bez problemu otrzymywałam zasiłek
    porodowy i macierzyński (2000 rok), więc na jakiej niby podstawie mi
    wypłacano? Ja wiem na pewno, że wpłacałam terminowo i mam to uregulowane,
    ale trzymałam kwity 5 lat i wyrzuciłam, bo wtedy był pięcioletni okres
    przechowywania, a teraz pańcia twierdzi, że przepisy się zmieniły i jest 10
    lat!
    JA MAM UDOWODNIĆ, że nie zalegam, bo ZUS nie jest w stanie zidentyfikować
    wpłat, które do nich wpłynęły. Jeśli nie wpłacę ponad 1000 złotych w ciągu
    tygodnia, będzie postępowanie egzekucyjne! To jakiś absurd, nie wiem, co
    robić. Przecież nie będę udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

    Pozdr. Ewa

  • 6. Data: 2006-06-23 14:03:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Ewa W wrote:

> [...]
    > to uregulowane, ale trzymałam kwity 5 lat i wyrzuciłam, bo wtedy był
    > pięcioletni okres przechowywania, a teraz pańcia twierdzi, że przepisy

    I Pani niestety ma rację. Od 01.01.2003 jest 10 lat. Wyrzuciłaś za
    wcześnie.

> [...]
    > 1000 złotych w ciągu tygodnia, będzie postępowanie egzekucyjne! To
    > jakiś absurd, nie wiem, co robić. Przecież nie będę udowadniać, że nie

    Bank ma trzymać 5 lat, ale może jeszce mają starsze dane i wydadzą
    potwierdzenie. Innej rady nie widzę.

  • 7. Data: 2006-06-23 15:40:06
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    > I Pani niestety ma rację. Od 01.01.2003 jest 10 lat. Wyrzuciłaś za
    > wcześnie.

    Ale prawo chyba nie działa wstecz!
    W momencie, gdy rozpoczynałam działalność, obowiązywało 5 lat. Działalność
    zamknęłam już w roku 2000. A potem to już nie interesowały mnie przepisy
    dotyczące składek, bo w jakim celu, skoro mnie sprawa dawno nie dotyczyła?

    Pozdr. Ewa

  • 8. Data: 2006-06-26 07:04:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Ewa W wrote:

> [...]
    > zamknęłam już w roku 2000. A potem to już nie interesowały mnie
    > przepisy dotyczące składek, bo w jakim celu, skoro mnie sprawa dawno

    Prawo nie działa wstecz. Więc to co zdązyło się przedawnić do dnia
    31.12.2002 jest przedawnione. Od dnia 01.01.2003 przedawnienie wynosi
    10 lat i to ciebie obowiązuje. Na temat przedawnienia w ustawie o SUS
    trybunał konstytucyjny nie wypowiadał się, ale rozpatrywał identyczny
    problem przedawnień w Kodeksie Karnym. I uznał, że nie narusza to
    konstytucyjnej zasady państwa prawa. Chcesz spróbować czy w tym wypadku
    uzna inaczej? To doprowadź swoją sprawę do etapu rozpatrywania przez
    TK. Ja przypuszczam, że jednak przegrasz.

  • 9. Data: 2006-06-26 08:20:16
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > W momencie, gdy rozpoczynałam działalność, obowiązywało 5 lat.
    Działalność
    > zamknęłam już w roku 2000.
    Jeśli zamknęłaś w 2000 to ostateczny podatek płaci się w 2001, więc termin
    przedawnienia od 01.01.2002 do 31.12.2006, czyli _wszystkie_ kwity powinnaś
    jeszcze mieć

    > A potem to już nie interesowały mnie przepisy
    > dotyczące składek, bo w jakim celu, skoro mnie sprawa dawno nie dotyczyła?
    Oczywiście, że dotyczy:
    1. [formalnie] Jak wcześniej przedpiścy napisali 10 lat, ale to dotyczy
    dowodów księgowych, a dokumentację kadrową trzeba przechowywać 50 lat
    2. [formalnie] Kiedyś będziesz benificjentem ZUS, więc będziesz musieć
    przedstawić wszystkie kwity jako załączniki do odpowiednich wniosków
    3. [logicznie] W naszym kochanym kraju wszystkie kwity trzeba przechowywać
    bez związku z obowiązkiem formalnym

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2006-06-26 10:56:18
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > 2. [formalnie] Kiedyś będziesz benificjentem ZUS
    Kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą. Kiedyś to nikt nie będzie
    beneficjentem ZUS. Tej przykrej instytucji dużo wcześniej niż kiedyś nie będzie.
    I nie wynika to z mojej niechęci do zusu tylko z matematyki. A ta nie daje się
    oszukać na dluższa metę. Tomek