    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dowod osobisty, paszport, prawo jazdy
    Date: Tue, 30 Jan 2007 12:43:30 +0100

    > Dowód to przeżytek minionej (na szczęście) epoki. Niestety nie do
    > wszystkich to dotarło :/

    Nie masz racji. Np. zdaje się Holandia wprowadziła niedawno obowiązek
    posiadania przy sobie zawsze dowodu. Za brak każą mandatem.

    > W większości spraw legitymuję się Książeczką Wojskową, Książeczką
    > Żeglarską lub Paszportem, ale są urzędy, którym jednak nadal nie
    > wystarcza dokument ze zdjęciem z urzędową pieczęcią.

    Na przykład w banku nikt Ci nie wyda pieniędzy na niektóre dokumenty, w
    których nie masz PEŁNEGO kompletu potrzebnego do identyfikacji: imiona
    rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania. I słusznie. Już nie raz
    słyszałem przypadki, że zdarzało się, że np. pod jednym dachem mieszkają
    synowa z teściową o tych samych imionach i nazwiskach. I chętnie jedna
    drugiej by opędzlowała konto...A wiesz o tym, ze w przypadku takiego
    niewłasciwego wydania pieniędzy, zwraca kasjeka z własnej pensji? W takim
    wypadku podstawa prawna nie ma znaczenia. Pani Ci po prostu nie wyda
    pieniędzy dla własnego bezpieczeństwa.

    > A teraz jeszcze urzędasy chcą zmuszać obywateli do wymiany DO na nowe
    > (oczywiście odpłatnie) i po 10 latach (dobrze piszę?) do kolejnej
    > wymiany (oczywiście odpłatnie), jak również przy każdej zmianie stanu
    > cywilnego, czy adresu zameldowania (oczywiście odpłatnie).

    Chodzi tylko o to, żeby staruszkowie legitymowali się dokumentem, na którym
    widnieje zdjęcie, gdy mieli 20 lat.

    > Jak widać, stare, komunistyczne przyzwyczajenia mają się u nas dobrze.

    I w tym wypadku bardzo dobrze. Dowód (karta identyfikacyjna) to mądry
    wynalazek.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"