    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dowod osobisty od 25 roku zycia???
    Date: Tue, 2 Apr 2002 16:26:36 +0200

    | A osoby ubezwlasnowolnione? Na przyklad chore psychicznie lub po
    popelnieniu
    | jakiegos przestepstwa? Obilo mi sie niedawno o uszy, ze cos takiego jest
    | mozliwe, jesli dana osoba nie jest zdolna do samodzielnej egzystencji.
    Choc
    | moge sie mylic. Czy naprawde nie ma takiej mozliwosci?

    Ja nie słyszałem o takich wyjątkach.

    Art. 34 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych. (tekst jednolity: Dz. U. 2001 r. Nr 87, poz. 960):

    1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej
    jest obowiązana posiadać dowód osobisty:

    1) od ukończenia 18 roku życia,

    2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie
    zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką
    się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.

    2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia.

    Marcin.