    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Dowcip
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 25 Jun 2020 13:07:41 +0200

    Dnia Thu, 25 Jun 2020 13:00:39 +0200, Olin napisał(a):

    > "Krakowska prokuratura uznała, że rzeźba przypominająca prezydenta Andrzeja
    > Dudę z długopisem, którą policjanci zatrzymali na Rynku Głównym, nie
    > znieważa głowy państwa. Figura została odebrana z komisariatu w uroczystym
    > kondukcie.

    Sam se odpowiem, bo kulsonów to zupełnie nie zraziło:

    "Pod komisariat podjechało też auto oklejone hasłami wyrażającymi sprzeciw
    wobec polityki PiS. Całe zajście filmowała policja, a za pojazdem po
    mieście jeździli policjanci.

    Zarekwirowana w niedzielę kukła trafiła do mieszkań jednej z
    protestujących. Ale z dachu pojazdu, który pojawił się w czwartek pod
    komisariatem wystawała druga karykatura prezydenta. Auto oklejone było
    hasłami: "Władzy nie oddamy, dobrze się tu mamy" i "Uczę się żwawo, jak
    łamać prawo".

    Pani Magda, która kierowała samochodem mówi: - Odkąd wyjechaliśmy spod
    komisariatu, jeździła za nami policja. W końcu zatrzymano nas, spisano.
    Kiedy zapytałam, o co właściwie chodzi, usłyszałam, że to suweren się
    skarży - opowiada kobieta.

    Zarówno filmowanie, jak i zatrzymanie samochodu potwierdza rzecznik
    miejskiej komendy policji, Piotr Szpiech. - Policjanci pojawili się na
    miejscu, by sprawdzić, czy nie doszło do naruszenia porządku publicznego i
    zapewnić bezpieczeństwo samym manifestantom. Temu służyło filmowanie całego
    zajścia - twierdzi policjant.

    Jak mówi, zatrzymanie pojazdu było rutynową kontrolą drogową. - Policjanci
    chcieli sprawdzić, czy przedmiot wystający z dachu (mowa o kukle -
    przyp.red.) jest odpowiednio zamocowana i nie stanowi zagrożenia dla innych
    uczestników ruchu. Przy kontroli drogowej zawsze prosimy kierowcę o
    wylegitymowanie, to rutynowa czynność - komentuje.

    A co z jazdą za samochodem? - pytamy. Piotr Szpiech: - Nie możemy
    policjantom zabronić jazdy za samochodem. Czwartkowe zdarzenie nie
    odbiegało od przyjętych form kontroli - zapewnia. "

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26067774,j
    ezdzili-po-krakowie-autem-z-haslem-wladzy-nie-oddamy
    -dobrze.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek