  • Data: 2020-06-25 13:00:39
    Temat: Re: Dowcip
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 23 Jun 2020 10:40:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > https://www.wprost.pl/wybory-prezydenckie-2020/10336
    845/policja-aresztowala-kukle-na-wiecu-dudy-w-krakow
    ie-ma-wladza-pelna-mise-ja-sluze-jej-podpisem.html

    > "jeden z mężczyzn pchał na wózku kukłę przypominającą prezydenta z
    > podpisem ,,Ma władza pełną misę, ja służę jej podpisem".

    No i okazuje się, że ziobrotura chyba wyczuwa skąd wieje wiatr:

    "Krakowska prokuratura uznała, że rzeźba przypominająca prezydenta Andrzeja
    Dudę z długopisem, którą policjanci zatrzymali na Rynku Głównym, nie
    znieważa głowy państwa. Figura została odebrana z komisariatu w uroczystym
    kondukcie.
    Policja skierowała zawiadomienie do prokuratury pod kątem publicznego
    znieważenia prezydenta Dudy, za co grozi nawet do 3 lat więzienia.

    Prokuratura uznała jednak, że do przestępstwa nie doszło. - Artykuł 135 §
    2 k.k., posługujący się terminem ,,znieważa", nie zawiera jego bliższej
    charakterystyki, w szczególności zaś nie wskazuje, jakiego rodzaju
    zachowania stanowią znieważenie - zaznacza prokurator Janusz Hnatko,
    rzecznik krakowskiej prokuratury. Jak dodaje, po analizie zebranych
    materiałów uznano, że nie doszło do realizacji ustawowych znamion czynu
    zabronionego.

    - Niewątpliwie figura mająca obrazować postać prezydenta Rzeczypospolitej
    Polskiej, jak i treść umieszczonego napisu osadzone są w konwencji
    politycznej karykatury. W przedmiotowym przypadku nie sposób jednak
    przyjąć, iż przedstawienie urzędującego prezydenta RP za pomocą figury jak
    i treść napisu miały obelżywy i obraźliwy charakter. Uznać należy, iż były
    prześmiewczą formą wyrażenia poglądów przez jej twórcę i uczestników wiecu
    - wyjaśnia rzecznik krakowskiej prokuratury.

    Kukła przypominająca prezydenta została odebrana 25 czerwca ok. godz. 9 z
    komisariatu policji przy ul. Pędzichów. Kilkanaście osób przeszło z nią w
    pochodzie, a następnie odprowadzono ją do mieszkania jednej z osób
    biorących udział w niedzielnym proteście."

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26067076,p
    rokuratura-figura-prezydenta-dudy-z-dlugopisem-nie-z
    niewaza.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/