  • 11. Data: 2017-12-21 18:28:23
    Temat: Re: Dostałem mandat - czy słusznie ?
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 20 Dec 2017 18:57:51 +0100, w
    <5a3aa497$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>, Marek <x...@x...xxx>
    napisał(-a):

    > Zastanawia mnie to, że skoro nie ma zakazu parkowania to
    > naturalnym jest, że trzeba tam wjechać i wyjechać, co wiąże się z jazdą
    > po chodniku. Będę wdzięczny za Wasze poparte argumentami opinie.

    Trzeba było cofnąć się i wyjechać tyłem (pod warunkiem, że stałeś jak ten
    czarny).

  • 12. Data: 2017-12-21 18:29:08
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 20 Dec 2017 14:27:33 -0600, w <p1eh3m$cbo$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

    > Zaparkowałeś na chodniku nie przylegającym do jezdni,

    Przylega do drogi dojazdowej z głównej drogi do posesji :P

  • 13. Data: 2017-12-22 01:41:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Piszę przez przekorę. Może dojazdy zbudowano później? Dróg przy
    > ogrodzeniach jest masę.

    No ale po co jesli byłaby już droga dojazdowa?

    Tak swoja drogą, jak to rozstrzygnąć formalnie? Gdzies pewnie stoi czy
    to chodnik czy droga dojazdowa. To może być jedyna deska ratunku dla
    pierwo-piścy :)

    A jak w podobnej sytuacji rozróżnić jedno od drugiego bez wglądu w
    dokumentacje? Sytuacyjnie, jesli ta droga kończyłaby się na przejsciu
    dla pieszych np. to wiadomo, chodznik, ale też co, nalezy objechać cały
    teren aby to stwierdzic? To zreszta i tak nie załatwi sprawy, bo jeśli
    się tak nie kończy, to nadal może być chodznik.

    Tu nb. całość ma identyczną nawierzchnie (z wjazdami), co może
    wskazywac, że jednak to jezdnia :) A jesli ta cała nawierzchnia byłaby
    wylanym asfaltem (uprzedzając, matka nie siedzi na tylnym siedzeniu), to
    pewnie wiekszość by stwierdziła, że to jednak jezdnia.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2017-12-22 09:35:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Piszę przez przekorę. Może dojazdy zbudowano później? Dróg przy
    > ogrodzeniach jest masę.

    Ale gdyby to była droga, to i tak nie mógłby zaparkować w ten sposób, bo
    nie byłoby mozliwości przejazdu....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 15. Data: 2017-12-22 14:37:26
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/21/2017 6:41 PM, Marcin Debowski wrote:
    > Tak swoja drogą, jak to rozstrzygnąć formalnie? Gdzies pewnie stoi czy
    > to chodnik czy droga dojazdowa. To może być jedyna deska ratunku dla
    > pierwo-piścy:)

    Zadna.
    Mandat przyjął.

  • 16. Data: 2017-12-22 15:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    >Zadna. Mandat przyjął.

    No nie calkiem - jesli czyn nie stanowil wykroczenia, to ciagle mozna
    sie odwolac.

    J.

  • 17. Data: 2017-12-22 15:07:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 14:37, witek pisze:

    > Zadna.
    > Mandat przyjął.

    Ale można podywagować na przyszłość.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-12-22 15:08:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 15:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup

    > No nie calkiem - jesli czyn nie stanowil wykroczenia, to ciagle mozna
    > sie odwolac.

    Mam przeczucie graniczące z pewnością,że czyn opisany w mandacie, jest
    wykroczeniem.

    Ale oczywiście jeśli wątkotwórca napisze pod czym się podpisał, to
    będzie można się zastanowić, czy wskazany czyn jest, czy nie jest
    wykroczeniem.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2017-12-22 15:09:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-22, witek <w...@g...pl> wrote:

    > Zadna.
    > Mandat przyjął.

    No zaraz, ale jak to jest, zgoda to przyznanie się do winy i on się
    zgodził, że tam stał, ale jeśli policjant nałożył mandat za cos za co
    nie można nałożyć mandatu to ten mandat jest aby na pewno wazny?

    Zaklepane to by miał jakby dostał mandat za jazdę +20 ponad limit a
    potem się rozmyślił i twierdził, że jechał wolniej, ale tu jest
    kwestionowana samo ocena karalności czynu.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2017-12-22 15:37:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mam przeczucie graniczące z pewnością,że czyn opisany w mandacie,
    >jest wykroczeniem.

    No chyba, ze jednak nie, bo to np nie byl chodnik, albo stanowil droge
    do posesji itp.

    >Ale oczywiście jeśli wątkotwórca napisze pod czym się podpisał, to
    >będzie można się zastanowić, czy wskazany czyn jest, czy nie jest
    >wykroczeniem.

    Policjanty tam bardzo malo pisza.

    J.