  • 1. Data: 2017-12-20 18:57:51
    Temat: Dostałem mandat - czy słusznie ?
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    dostałem na święta upominek w postaci mandatu 250zł, za wykroczenie,
    które nie do końca jestem pewien czy popełniłem.
    Zdjęcie sytuacji poniżej:
    https://postimg.org/image/4hrotvqif/
    Zaparkowałem auto (czarne) jak na zdjęciu, podobnie jak od lat parkują
    inni, nie ma zakazu na tej stronie jezdni, dla przechodniów zostaje
    około 2m szerokości. Jeżeli się nie mylę w takiej sytuacji zaparkowanie
    nie jest wykroczeniem. Aby opuścić parking celem włączenia się do ruchu
    pojechałem do przodu do pierwszego wolnego wyjazdu (przy zielonym znaku
    na zdjęciu). Świadkiem tego był radiowóz policyjny i zakończyło się
    mandatem 250zł. Oczywiście nikt nie szedł chodnikiem, nie było żadnego
    zagrożenia a jedynym celem jazdy było opuszczenie parkingu i włączenie
    się do ruchu. Zastanawia mnie to, że skoro nie ma zakazu parkowania to
    naturalnym jest, że trzeba tam wjechać i wyjechać, co wiąże się z jazdą
    po chodniku. Będę wdzięczny za Wasze poparte argumentami opinie.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2017-12-20 19:19:48
    Temat: Re: Dostałem mandat - czy słusznie ?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Nie wolno parkować na chodniku oddzielonym od jezdni trawnikiem.

    Nie wolno jeździć po chodniku wzdłuż.

    MJ

  • 3. Data: 2017-12-20 21:27:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/20/2017 11:57 AM, Marek wrote:
> [...]
    > naturalnym jest, że trzeba tam wjechać i wyjechać, co wiąże się z jazdą
    > po chodniku. Będę wdzięczny za Wasze poparte argumentami opinie.

    Po podpisaniu mandatu jest juz nieistotne czy słusznie czy niesłusznie.

    Jak sie pytasz czy popełniłeś wykroczenie to i owszem nawet dwa.
    Zaparkowałeś na chodniku nie przylegającym do jezdni, a potem sobie po
    nim jeździłeś.

  • 4. Data: 2017-12-20 23:46:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-12-17 o 19:19, Michal Jankowski pisze:
    > Nie wolno parkować na chodniku oddzielonym od jezdni trawnikiem.
    > Nie wolno jeździć po chodniku wzdłuż.

    Masz racje, tym nie mniej ja mam tu pewną wątpliwość. Jeśli złożymy, że
    to chodnik,to masz rację. A jeśli to nie chodnik, tylko biegnąca
    równolegle do jezdni asfaltowej jezdnia dojazdowa do posesji? Czy nadal
    będziemy uważać, że nie wolno po niej jeździć? Czy tylko z tego powodu,
    że wykonano ją z kostki mamy prawo uznać ją za chodnik?

    Przekonaj mnie, zże to chodnik.

  • 5. Data: 2017-12-21 01:43:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > będziemy uważać, że nie wolno po niej jeździć? Czy tylko z tego powodu,
    > że wykonano ją z kostki mamy prawo uznać ją za chodnik?

    Na to, że nie jest to jezdnia dojazdowa do posesji wskazują MZ
    bezpośrednie dojazdy z ulicy do bram (każdej jednej widocznej na
    zdjęciu).

    Dodatkowo - nie wiem czy są tu jakies przepisy, ale w przypadku jezdni
    dojazdowej, wydawałoby się raczej ryzykowne poprowadzić ją tak, że w
    wielu widocznych na zdjęciu miejscach nie ma najmniejszego odstepu
    pomiędzy posesją a jezdnia. Tutaj, aby to zrobić zgodnie z regułami,
    musiałby najpierw wejść na tę jezdnie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2017-12-21 01:46:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-21, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > wielu widocznych na zdjęciu miejscach nie ma najmniejszego odstepu
    > pomiędzy posesją a jezdnia. Tutaj, aby to zrobić zgodnie z regułami,

    uciekło mi przedostatnie zdanie:

    Pieszy wychodzacy z posesji nie ma de facto możliwości sprawdzenia czy
    coś się tą jezdnią porusza.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2017-12-21 06:32:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przekonaj mnie, zże to chodnik.

    To chodnik. :P
    Shrek

  • 8. Data: 2017-12-21 08:46:43
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 20 Dec 2017 18:57:51 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > nie jest wykroczeniem. Aby opuścić parking celem włączenia się do ruchu
    > pojechałem do przodu do pierwszego wolnego wyjazdu (przy zielonym znaku

    Jeździłeś samochodem po chodniku, i się dziwisz, że dostałeś mandat ?!

    --
    Yakhub

  • 9. Data: 2017-12-21 08:58:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-20 o 18:57, Marek pisze:
> [...]
    > naturalnym jest, że trzeba tam wjechać i wyjechać, co wiąże się z jazdą
    > po chodniku. Będę wdzięczny za Wasze poparte argumentami opinie.

    Czy ,mi się wydaje, czy na chodniku można parkować wyłącznie przy
    krawędzi jezdni (jeśli pozostałe wykluczenia pozwalają na parkowanie na
    chodniku w ogóle), a tu chyba parkujesz przy krawędzi trawnika... Więc
    wg mnie zasadny mandat.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2017-12-21 16:32:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-12-17 o 01:43, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > wielu widocznych na zdjęciu miejscach nie ma najmniejszego odstepu
    > pomiędzy posesją a jezdnia. Tutaj, aby to zrobić zgodnie z regułami,

    Piszę przez przekorę. Może dojazdy zbudowano później? Dróg przy
    ogrodzeniach jest masę.