  • 1. Data: 2002-12-05 14:43:23
    Temat: Doniesienie do prokuratury. Jak ?
    Od: "Pawel Grotowski" <n...@p...pl>

    Witam. Chcialbym zlozyc doniesienie do prokuratury
    na oddzial ZUS w moim miescie (jego kierownictwo),
    o niedopelnienie obowiazkow.

    Jak to zrobic, gdzie i jaki paragraf ?

    Dzieki
    Pawel Grotowski

  • 2. Data: 2002-12-05 16:57:22
    Temat: Re: Doniesienie do prokuratury. Jak ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Żaden paragraf nie jest potrzebny. Po prostu szczegółowo opisz zarzuty i
    wskaż znane Ci dowody. Możesz dołączyć ewentualnie kserokopie posiadanych
    dokumentów. Cały ten "nabój" albo prześlij pocztą (list polecony), albo udaj
    się osobiście do prokuratury rejonowej i złóż na tzw. dzienniku podawczym,
    tzn. okienku, które najczęściej znajduje się gdzieś koło wejścia. Nie
    zapomnij w tym drugim wypadku, by przynieść ze sobą kopię zawiadomienia, na
    której odbierzesz potwierdzenie odbioru (pieczątka dziennika podawczego z
    datą). Jeśli nie wiesz, jak sformułować zawiadomienie, to udaj się do
    najbliższej jednostki Policji, gdzie zawiadomienie przyjmą do protokołu.
    Zresztą jest to w praktyce najszybsza forma, bo jeśli złożysz zawiadomienie
    w prokuraturze, to i tak pierwszą czynnością zleconą Policji będzie
    przesłuchanie Ciebie w charakterze świadka na te okoliczność.

    jednak przed wysłaniem zawiadomienia proponowałbym Ci przejrzenie kodeksu
    karnego lub innej ustawy, jeśli na nią się chcesz powołać i spokojne
    rozważenie, czy faktycznie popełnino przestępstwo. Oczywiście, jeśli złożysz
    zawiadomienie i okaże się, że przestępstwa nie popełniono, to zasadniczo nic
    Ci nie grozi, o ile nie sfałszujesz faktów w nim zawartych, ale jeśli by ich
    działanie nie było przestępstwem, to po co obciążać te organy.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-05 17:57:07
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Thu, 5 Dec 2002 15:43:23 +0100, "Pawel Grotowski" <n...@p...pl>
    wrote:

    >Witam. Chcialbym zlozyc doniesienie do prokuratury
    >na oddzial ZUS w moim miescie (jego kierownictwo),
    >o niedopelnienie obowiazkow.

    To moze byc kodeks karny art 231, par. 1.
    Ale nie traktuj tego jako porady.
    Art. 231.
    § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczaj?c swoje uprawnienia
    lub nie dope?niaj?c obowi?zków, dzia?a na szkod? interesu
    publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolnoœci do
    lat 3.
    § 2. Je?eli sprawca dopuszcza si? czynu okreœlonego w § 1 w celu
    osi?gni?cia korzyœci maj?tkowej lub osobistej, podlega karze
    pozbawienia wolnoœci od roku do lat 10.
    § 3. Je?eli sprawca czynu okreœlonego w § 1 dzia?a nieumyœlnie i
    wyrz?dza istotn? szkod?, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnoœci
    albo pozbawienia wolnoœci do lat 2.
    § 4. Przepisu § 2 nie stosuje si?, je?eli czyn wyczerpuje znamiona
    czynu zabronionego okreœlonego w art. 228.

    >Jak to zrobic, gdzie i jaki paragraf ?

    Byl taki wzor.

    WNIOSEK O WSZCZ?CIE POST?POWANIA KARNEGO
    ------------

    Imie nazwisko, adres Miejscowosc, data

    Prokuratura Rejonowa w (...)

    Na podstawie art. 14 w zwiazku z art. 49 k.p.k. wnosz? o wszcz?cie
    post?powania

    przeciwko (...) - (jesli sprawca jest znany)
    w sprawie (...) - (jesli sprawca nie jest znany)

    (podaae tresc wniosku, opisac zaistnia?e przestepstwo, przedstawic
    okolicznosci sprawy, podac jakie przepisy naruszono, wskazac swiadkow
    mogacych potwierdzic przytoczone fakty)

    podpis

    Zalaczniki:
    - ?
    - ?

    ---------------------
    aaaa, wymienione art. kpk

    Art. 14.
    § 1. Wszcz?cie post?powania s?dowego nast?puje na ??danie
    uprawnionego oskar?yciela lub innego uprawnionego podmiotu.
    § 2. Odst?pienie oskar?yciela publicznego od wniesionego oskar?enia
    nie wi??e s?du.

    Art. 49.
    § 1. Pokrzywdzonym jest osoba fizyczna lub prawna, której dobro
    prawne
    zosta?o bezpoœrednio naruszone lub zagro?one przez przest?pstwo.
    § 2. Pokrzywdzonym mo?e byae tak?e instytucja pa?stwowa, samorz?dowa
    lub spo?eczna, choaeby nie mia?a osobowoœci prawnej.
    § 3. Za pokrzywdzonego uwa?a si? zak?ad ubezpiecze? w zakresie w
    jakim
    pokry? szkod? wyrz?dzon? pokrzywdzonemu przez przest?pstwo lub
    jest
    zobowi?zany do jej pokrycia.
    § 4. W sprawach o przest?pstwa, którymi wyrz?dzono szkod? w mieniu
    instytucji
    pa?stwowej, samorz?dowej lub spo?ecznej, je?eli nie dzia?a organ
    pokrzywdzonej instytucji, prawa pokrzywdzonego mog? wykonywaae
    ograny kontroli pa?stwowej, które w zakresie swojego dzia?ania
    ujawni?y
    przest?pstwo lub wyst?pi?y o wszcz?cie post?powania.

  • 4. Data: 2002-12-05 18:32:19
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Witam. Chcialbym zlozyc doniesienie do prokuratury
    > na oddzial ZUS w moim miescie (jego kierownictwo),
    > o niedopelnienie obowiazkow.
    >
    > Jak to zrobic, gdzie i jaki paragraf ?

    tak naprawde, to o nic nie musisz sie martwic, zglaszajac zawiadomienie o
    przestepstwie - to nie Twoj problem w znalezieniu odpowiednich artukulow
    karnych/ sorki, ze tak zabrzmialo, nie odbieraj tego w sensie negatywnym/.
    masz np.mozliwosci,

    1. piszesz pismo , nie musi byc w okreslonej formie, w ktorym opisujesz
    nieprawidlowosci ZUS-u. pismo wysylasz albo do prokuratury albo do policji
    2. zglaszasz sie osobiscie do prokuratury lub policji - i tam informujesz,
    ze chcesz zglosic zawiadomienie o przestepstwie - wowczas cie przesluchuja
    na te okolicznosci

    pozdr
    ssj5

  • 5. Data: 2002-12-05 18:33:51
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Dzieki. Czy za zlozenie wniosku do prokuratury,
    > musze wnosic jakies oplaty ?

    zadnych oplat
    ssj5

  • 6. Data: 2002-12-05 18:35:01
    Od: "Pawel Grotowski" <b...@a...pl>

    Dzieki. Czy za zlozenie wniosku do prokuratury,
    musze wnosic jakies oplaty ?

    Pozdrawiam
    Pawel Grotowski

  • 7. Data: 2002-12-05 18:35:56
    Od: "Pawel Grotowski" <b...@a...pl>

    Dzieki.

  • 8. Data: 2002-12-05 20:58:39
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Thu, 5 Dec 2002 19:35:01 +0100, "Pawel Grotowski" <b...@a...pl>
    wrote:

    >Dzieki.

    Dopisz jeszcze na koniec

    "Poniewa? dzia?am bez adwokata prosz? o poinformowanie mnie o moich
    prawach i obowi?zkach zwi?zanych z niniejszym wyst?pieniem."

  • 9. Data: 2002-12-06 05:38:01
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:asoee0$58c$5@news.tpi.pl...

    oj chyba cos z zegarem nie tak:-))) moze od tego zmina sie przestawil:-)))
    ssj5

  • 10. Data: 2002-12-06 18:13:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    ??!!!!