  • 1. Data: 2005-10-11 19:09:33
    Temat: Domena [pl] przejęta przez domenę [com.pl]
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Jakie przepisy prawa regulują sprawy domen internetowych na terenie Polski?
    Chodzi mi o to, czy właściciel domeny np. nazwa.com.pl może skutecznie
    przejąć domenę nazwa.pl będącą w posiadaniu innego podmiotu?

  • 2. Data: 2005-10-11 20:58:52
    Temat: Re: Domena [pl] przejęta przez domenę [com.pl]
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Ochrona znakow towarowych . Urzad patentowy sie klania .

    Napisz na prv , to postraram sie troszeczke naswietlic temat . (
    praktycznie )

    --
    Pozdrawiam Jacek
    www.fotomania.pl

  • 3. Data: 2005-10-12 06:07:18
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    pissmejker wrote:
    > Jakie przepisy prawa regulują sprawy domen internetowych na terenie Polski?
    > Chodzi mi o to, czy właściciel domeny np. nazwa.com.pl może skutecznie
    > przejąć domenę nazwa.pl będącą w posiadaniu innego podmiotu?

    praktycznie nie moze, to sa zupelnie odrebne "nazwy" pod warunkiem
    oczywiscie ze pomiedzy danymi domenami nie zachodza jakies komflikty

  • 4. Data: 2005-10-12 13:43:24
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi mi o to, czy właściciel domeny np. nazwa.com.pl może skutecznie
    > przejąć domenę nazwa.pl będącą w posiadaniu innego podmiotu?

    OCZYWIŚCIE! Wystarczy, że:
    1. Nie zapłacisz w terminie FV za następny rok użytkowania
    2. Zapłacisz po terminie, na niewłaściwe konto...
    3. Zmienisz adres i ni epodasz nowego korespondencyjnego....
    4. Ten KTOŚ zarezerwuje (np. przez onet'a) prawo pierwokupu

    i tak można sobie wymieniać..

    WojtekPL

  • 5. Data: 2005-10-12 13:44:58
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    Użytkownik "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> napisał w wiadomości
    > Ochrona znakow towarowych . Urzad patentowy sie klania .

    Witaj Jacku :-))

    z tymi urzędami to chyba przesadziłęś :-)

    WojtekPL
    Wro.
    PS. pokazuj się czasem na g-g

  • 6. Data: 2005-10-13 03:22:36
    Od: shell <d...@n...com>

    fotomania wrote:

    > Ochrona znakow towarowych . Urzad patentowy sie klania .
    >
    > Napisz na prv , to postraram sie troszeczke naswietlic temat . (
    > praktycznie )

    Moze jednak nie naswietlaj, skoro nie potrafisz rozroznic znakow towarowych
    od nazw domen.

    Czy z zawodu jestes piekarzem?

  • 7. Data: 2005-10-13 06:20:36
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "shell" <d...@n...com> napisał w wiadomości

    > Moze jednak nie naswietlaj, skoro nie potrafisz rozroznic znakow
    > towarowych
    > od nazw domen.
    >
    > Czy z zawodu jestes piekarzem?

    Mi chodzi raczej o sytuację, gdy od wielu wielu lat użytkownik posiada
    domenę nazwa.pl i nagle pojawia się ktoś. kto wykupuje domenę nazwa.com i
    twierdzi, że skoro on jest właścicielem [com] to tym bardziej jemu się
    należy prawo do [com.pl]

  • 8. Data: 2005-10-14 09:30:28
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

> [...]
    > domenę nazwa.pl i nagle pojawia się ktoś. kto wykupuje domenę nazwa.com i
    > twierdzi, że skoro on jest właścicielem [com] to tym bardziej jemu się

    to co opisujesz mogę m.in. porównać do następującej sytuacji:
    Citroen zaleca olej Mobil. I co? Jeśli przy przeglądzie w ASO wlejesz
    Castrol to przy zgłaszaniu reklmacji na AirBag'a nikt nie będzie z Tobą
    gadał??

    Domeny to maraton, kto pierwszy ten lepszy :-)

    WojtekPL

  • 9. Data: 2005-10-14 22:46:34
    Od: "Grupa Adweb www.adweb.pl" <p...@U...TO.adweb.pl>

    Użytkownik "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    Dobry wieczór.

    Jeśli właściciel jednej domeny posiada w rzeczywistośc prawo do znaku
    towarowego, może wystąpić do NASK z żądaniem przekazania mu tejże domeny. W
    istocie sytuacje takie (z praktyki) zdarzają się i faktycznie NASK po
    uprzednim zaproszeniu stron na sąd polubowny, może podjać decyzję o
    odebraniu domeny jednemu podmiotowi i przekazaniu innemu.
    Proponuję w tej sprawie kontaktować się własnie u źródła, natomiast dla
    swojej wiedzy - sprawdzić, na ile podmiot roszczacy sobie prawo do domeny,
    faktycznie może mieć tutaj prawne wsparcie.
    Pozdrawiam
    Bartłomiej Juszczyk

    --
    kontakt: live'chat: www.2be.pl