    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dokumenty z policji oraz różnica dla sądu grodzkiego
    Date: Tue, 3 Feb 2004 21:38:23 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc193.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Jaytee" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bvo7cs$o9t$1@korweta.task.gda.pl...

    > Około dwóch lat temu zgłosiłem na policję przestępstwo.
    > Byłem poszkodowanym w tym przypadku. Policjant spisał moje zeznania
    > oraz protokuł. Sprawę umorzono, ale nie o to chodzi.
    > Chodzi mi o ten protokół spisany przez policjanta, potrzebny mi jest
    > w nowej sprawie jako dowód. Czy aby go uzyskać wystarczy że udam się na
    > ten posterunek gdzie się zgłosiłem i poproszę o jakąś potwierdzoną
    > kopię tych dokumentów? Czy muszę się udać gdzieś indziej?
    > I czy są za wydanie takich dokumentów pobierane jakieś opłaty? (znaczki
    > skarbowe?).

    Takiego odpisu raczej do ręki nie dostaniesz, chyba że byłeś stroną w
    postępowaniu. Wówczas pobiera się opłatę - bodaj 6 zł za stronę. Z tym, że
    będą strasznie marudzić. :-))
    Prościej będzie, jeśli w sądzie podasz sygnaturę tamtych akt i określisz
    protokół, o który chodzi. Sąd wystąpi do Policji o przesłanie czy to
    całych akt, czy to tego protokołu. Co do miejsca przechowywania akt, to
    jeśli to było przestępstwo, to akta główne są przechowywane w
    prokuraturze. W Komendzie przechowuje się tylko akta wykroczeń i teraz po
    nowemu akta spraw zakończonych poprzez wpisanie do rejestru przestępstw.
    Zawsze w komendzie są przechowywane tzw. akta kontrolne, czyli kopia akt
    głównych. Z tym że akta kontrolne mogą nie zawierać wszystkich dokumentów
    które są w aktach głównych, a czasem są w nich dokumenty, których z kolei
    w aktach głównych nie ma.