  • 1. Data: 2004-02-03 13:23:53
    Temat: Dokumenty z policji oraz różnica dla sądu grodzkiego
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Witam!

    Około dwóch lat temu zgłosiłem na policję przestępstwo.
    Byłem poszkodowanym w tym przypadku. Policjant spisał moje zeznania
    oraz protokuł. Sprawę umorzono, ale nie o to chodzi.
    Chodzi mi o ten protokół spisany przez policjanta, potrzebny mi jest
    w nowej sprawie jako dowód. Czy aby go uzyskać wystarczy że udam się na
    ten posterunek gdzie się zgłosiłem i poproszę o jakąś potwierdzoną
    kopię tych dokumentów? Czy muszę się udać gdzieś indziej?
    I czy są za wydanie takich dokumentów pobierane jakieś opłaty? (znaczki
    skarbowe?).

    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Jaka jest różnica gdy świadek zeznaje pod przysięgą albo tylko jako
    pouczony o odpowiedzialności?

    Dziękuję bardzo i pozdrawiam!

    --
    Pozdrowienia,
    Jaytee

  • 2. Data: 2004-02-03 13:27:59
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jaytee" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    [ciach]
    > Mam jeszcze jedno pytanie.
    > Jaka jest różnica gdy świadek zeznaje pod przysięgą albo tylko jako
    > pouczony o odpowiedzialności?

    nie ma zadnej różnicy

  • 3. Data: 2004-02-03 20:38:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > kopię tych dokumentów? Czy muszę się udać gdzieś indziej?
    > I czy są za wydanie takich dokumentów pobierane jakieś opłaty? (znaczki

    Takiego odpisu raczej do ręki nie dostaniesz, chyba że byłeś stroną w
    postępowaniu. Wówczas pobiera się opłatę - bodaj 6 zł za stronę. Z tym, że
    będą strasznie marudzić. :-))
    Prościej będzie, jeśli w sądzie podasz sygnaturę tamtych akt i określisz
    protokół, o który chodzi. Sąd wystąpi do Policji o przesłanie czy to
    całych akt, czy to tego protokołu. Co do miejsca przechowywania akt, to
    jeśli to było przestępstwo, to akta główne są przechowywane w
    prokuraturze. W Komendzie przechowuje się tylko akta wykroczeń i teraz po
    nowemu akta spraw zakończonych poprzez wpisanie do rejestru przestępstw.
    Zawsze w komendzie są przechowywane tzw. akta kontrolne, czyli kopia akt
    głównych. Z tym że akta kontrolne mogą nie zawierać wszystkich dokumentów
    które są w aktach głównych, a czasem są w nich dokumenty, których z kolei
    w aktach głównych nie ma.

  • 4. Data: 2004-02-04 20:50:36
    Od: Jaytee <j...@o...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi!