eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? › Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
  • Data: 2010-01-20 10:15:52
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb pisze:

    > Odzwyczajaja?
    > Predzej czy pozniej po okresie fascynacji mkarta, tez zaczniesz

    nie posiadam mkarty

    > dostrzegac ten "haczyk" w posiadaniu kartu a nie gotowki. Wsztsko
    > przychodzi z czasem.
    > Ja ci tylko powiem tak, posiadacz karty w polsce:
    > - placi bankowi za posiadanie konta
    > - za posiadanie karty

    Konto jest dla mnie wygodą i nie płacę za nie, płacę jedynie za
    posiadanie karty.

    > - za prowizje pobierane przy placeniu w sklepie.

    Tego nie płacę, bo takowe są w pl oficjalne niemożliwe. Przy opustach o
    których pisałem, były to sklepy sprzedające rzeczy po kilka, kilkanaście
    tysięcy, nie co dzień robi się takie zakupy i ew mogę sobie
    przekalkulować, czy opłaci mi się przyjście do takiego sklepu z gotówką.

    > - niewszdzie i nie wszysko kupi sie za karte (a wiec karta nie jest
    > uniwersalna i jest dodatkowym przedmiotem jaki nosi sie przy sobie)

    No i? Nie wszystko i nie wszędzie kupisz za gotówkę, czy to powód, by
    nie używać gotówki?

    > - niektore slkepy wymagaja zakupow na okreslona kwote by dokonac
    > platnosci karta.

    no i co z tego? - zazwyczaj jest to kwota 10 bądź 20 zł (raz spotkałem
    sie z 50 zł, ale to wyjątek)

    > Jak wiec widzisz, gotowka nie posiada zadnego ograniczenia wykazanego
    > wyzej! A ile taniej?

    Szczególnie jak ci ukradną...

    > ps.
    > Banknot 50 zl, nawet 5 takowych to zadsne obciazenie w kieszeni,
    > objetosciowo to mniej niz karta.

    Tylko łatwiej zgubić i trudniej zastrzec, jeśli Ci ukradną.

    > Jak kiedys braknie ci tych 20zl i jedyna alternatywa bedzie wyplata z
    > bankomatu po oplaceniu prowizji w wysokosci 20zl to wtedy moze
    > zrozumiesz o czym pisze.

    Moje ryzyko, aczkolwiek jakiekolwiek prowizje za wypłatę zbankomatu
    płaciłem jedynie za granicą, ale wtedy też mi się to opłaciło, bo
    porównując wszelkie koszta i tak miałem pieniądze taniej niż bym kupił w
    kantorze.

    > Ludzie ktorzy calkowicie przechodza na karte sa bardzo ogrtaniczeni i w
    > zasadzie powinno ich byc zal. Bo nawet nie wiedza ile placa za to glupie
    > przyzwyczajenie.

    No tak, a jesli ktos sam sobie nie upiecze chleba, to nigdy nie będzie
    wiedział ile tam jest mąki żytniej, a ile pszennej...

    > Nie nie ma w Poslce za darmo. Jesli juz to pozornie, bo trzeba spelnic
    > warunek, ktory tez nie jest bezprowizyjny.

    ano nie ma nic za darmo - noszenie gotówki przy sobie tez kosztuje.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl