  • 1. Data: 2003-07-08 21:36:49
    Temat: Dodatek do gry
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam piszę w doś trudnej sprawie. Chciałem zrobić dodatek do gry napisalem do
    dystrubutora czy mogę cos takiego zrobić odmówił bo chciałem to sprzedawać
    rozumiem nie moge sprzedawac czyjej pracy ale wszytko co sprzedaje czyli pliki
    na płycie zostały zrobione prze zemnie. Co teraz ?

  • 2. Data: 2003-07-09 05:16:00
    Temat: Re: Dodatek do gry
    Od: "judash" <h...@w...pl>

    Sprzedajesz MODYFIKACJE produktu (Programu). Jak pamietam wyklady... Nie
    wolno modyfikowac programow chornionych prawem autorskim. - chyba ze autor
    sie na to zgodzi/licencja mowi inaczej.

    Pozdrawiam.
    P.K.

  • 3. Data: 2003-07-09 06:49:30
    Od: "Pecet" <f...@m...com>

    > Sprzedajesz MODYFIKACJE produktu (Programu). Jak pamietam wyklady... Nie
    > wolno modyfikowac programow chornionych prawem autorskim. - chyba ze autor
    > sie na to zgodzi/licencja mowi inaczej.

    Raczej nakladke na program, wzglednie dodatek jakis. Cos jak norton pod
    windowsy, wzglednie edytor zastepujacy worda :)

    Pozdr
    Pecet

  • 4. Data: 2003-07-09 07:18:12
    Od: "judash" <h...@w...pl>

    Zeby odpalic nortona nie musialem modyfikowac command.com ani zadnego innego
    pliku wykonywalnego.
    Dodatki do gier zazwyczaj, chodzby nieznacznie ale narudzaja integralnosc
    zbiorow wykonywalnych.
    Pamietam ze kiedys pewna firma wypuscila dodatek do swietej pamieci Quake I,
    ID pozwalo owo firme - i wygralo.
    Owszem hipotetycznie mozna postawic analogie, ze jesli program X - w naszym
    wypadku gra jest baza, czyli takim a`la systemem operacyjnym dla programu X-
    czyli dodatku to czy trzeba by zezwolenia... Tylko tyle ze np NC smialo
    mozesz przeniesc z DOS na Linuxa ( i tak sie tez stalo) ale counter strike
    jakos nie przeniosiono z HL na powiedzmy UNREALA...
    Pozatym system operacyjny z definicji pozwala na uzytkowanie innnych
    aplikacji ( co nie znaczy ze aby sprzedawac na dla niego oprogramowanie nie
    trzeba licenci czy pozowlenia autora - patrz pierwsze systemy operacyjne) a
    program X stanowi kompletny i zamkniety porodukt.
    I ostatecznie:
    Jesli ja wymysle ksiazke Y z bochaterem Z, a ty napiszesz kontynuacje jego
    przygod to lamiesz prawo bo bochater Z i jakiekolwiek jego przygody nalerza
    do mnie. Proste? - i jak zawsze sakramentalne:chyba ze umowa stanowi
    inaczej :D

  • 5. Data: 2003-07-09 10:47:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "judash" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbiorow wykonywalnych.
    > Pamietam ze kiedys pewna firma wypuscila dodatek do swietej pamieci Quake

    Wygralo w Polsce ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-07-09 11:07:54
    Od: d...@p...onet.pl

    > Boże o czym w gadacie ja się pytałem czy mogę zrobić to o co pytałem nie na
    przykładach tylko czy mogę jak nie dlaczego !!!!

  • 7. Data: 2003-07-09 11:46:01
    Od: "judash" <h...@w...pl>

    Nie morzesz bo dodatek narusza integralnosc produktu chronionego prawem
    autorskim a Ty nie masz prawa zarabiac na czyjejs pracy.

  • 8. Data: 2003-07-09 12:09:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Nie morzesz bo dodatek narusza integralnosc produktu chronionego prawem
    > autorskim a Ty nie masz prawa zarabiac na czyjejs pracy.

    A moze moze ?

    Samo stwierdzenie ze dzieki czyjejs pracy nie mozna zarabiac jest
    kuriozalne.

    Jestem nauczycielem i ludzie zarabiaja dzieki mojej pracy - proste - prawda
    ?
    Wyklad jest "utworem" - prawda ?

    jaka "integralnosc" narusza dodatek do gry i dlaczego jest to z gory wiadome
    ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-09 14:26:56
    Od: "judash" <h...@w...pl>

    Mialem tylko rok wyklady z prawa w informatyce i...
    ( i uwarzalem :D )
    Dodatek do gry mozna traktowac jako jeden z 2 wypadkow:
    1) dodatek jest modyfikacja pierwotnego produktu - zgodnie z prawem nie
    mozna modyfikowac ani w zaden sposob ingerowac w program, zmieniac jego kod,
    biblioteki, odwolania, algorytmy i procedury. Dotyczy to takze danych
    bibliotecznych (jak spritey czy meshe). Dodatek zmienia COS niech to bedzie
    wpis w jednym pliku, przesuniecie czegos w katalogach, zmiananazwy pliku,
    odwolanie siedo innej funcji poprzez pokrycie pierwotnej funkcji,
    modyfikacja badz zastapienie bibliotek czy plikow wykonywalnych - to jest
    nielegalne.
    2)produkt X jest baza dla dodatku Y - tutaj znowu mamy proste wykorzystanie
    wlasnosci intelektualnej bez zgody i wiedzy wlasciciela. W przeciwienstwie
    do GNU GPL nie mozesz wykorzystywac ani calosci ani czesci
    kodu/bibliotek/etc nalerzacych do innych.

    a co pytania pana Nauczyciela - sprawa o jaka pytasz w swiecie komputerowym
    reguluje LICENCJA, mozna przyjac ze "licencja wykladu" zaklada czy tez
    zezwala na wykorzystanie przekazanej wiedzy w celach zarobkowych. Bedzie to
    swego rodzaju licencja zwyczajowa.
    Patrzac na swiat z twojej perspektywy nielegalne bylo by pisanie ksiazki czy
    wykladu w Wordzie - przecierz na tym zarobisz....
    Nikt nie modyfikuje i nie powiela (moze jakis twuj student za XY lat... Kto
    wie?) twojego wykladu. A jesli ktos tak zrobi to pewnie tez bedziesz
    krzyczal jak oparzony jak przeczytasz slowo w slowo swuj wyklad jako wyklad
    pana X.

    Pozdrawiam
    P.K.

  • 10. Data: 2003-07-09 17:23:29
    Od: d...@p...onet.pl

    a gdybym nie sprzedaal tego tylko za koszt przesyłki brał kase ale pamietajcie
    że wzytki pliki na płycie zrobiłem ja.