    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 13 Nov 2013 10:50:38 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dobre serce a komornik.

    On Tue, 12 Nov 2013, sqlwiel wrote:

    > Skoro żyje się w dzikim kraju, gdzie byle niekompetentna łajza może wleźć
    > i narobić szkody...

    To się w sumie może zdarzyć w każdym kraju.

    Moje pytanie jest "konstrukcyjne" - dlaczego w takim przypadku nie można
    zrobić tego samego, co robi się "w interesie społecznym"?
    Skoro przepis MOŻE taką potrzebę regulować, niby dlaczego NIE MOŻE
    regulować w przypadku bardziej uzasadnionym, znaczy naruszenia prawa?
    Znaczy wywłaszczyć NOWEGO właściciela, celem przywrócenia porządku
    prawnego, rzecz jasna za odszkodowaniem.
    Pomijam już fakt, że IMO wywłaszczany powinien zawsze mieć możliwość
    żądania zwrotu równoważności w naturze. Ale to inny temat.

    > Najlepiej bronić swojej własności przy użyciu broni palnej.

    Taa... przed tym już jest zabezpieczenie ;)

    pzdr, Gotfryd