    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Do ktorego sadu?
    Date: Tue, 11 Nov 2003 13:14:37 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "seba" <s...@w...wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:boqaa0$j65$1@inews.gazeta.pl...

    > OK.
    > Jest sobie nieruchomość, która w mojej rodzinie była od zawsze.
    > Posiadaczem samoistnym jest moja prababcia (nie zyje), właścicielem chce
    > być mój ojciec. Aby to uczynić planuję: napisać wniosek o uznanie ojca
    > właścicielem na podstawie:
    > - którejś tam ustawy (teraz nie pamiętam której) o zasiedzeniu. -
    > właściciel prababka bo ona zasiedziała.
    > - spadku prababki - wszystko na babkę,
    > - spadku babki - wszystko na ojca.
    > Czy tak to się robi?

    Wystarczy ze twoj ojciec wystapi z wnioskiem o stwierdzenia zasiedzenia.
    Moze on doliczyc do swojego posiadania czas posiadania babki. Jezeli
    spelnione zostaly przeslanki:
    -posiadanie samoistne (tak)
    -posiadanie nieprzerwane (zakladam ze tak, zreszta sluza ci tu domniemania)
    -uplyw czasu 20 lat jesli babka uzyskala posiadanie w dobrej wierze 30 jesli
    w zlej (zakladam ze tak)

    to twoj ojciec juz jest wlascicielem nieruchomosci z mocy prawa. Sad tylko
    "zaswiadczy" ten fakt