  • Data: 2011-11-08 20:02:07
    Temat: Re: Do czego służy pełnomocnictwo?
    Od: "Maciek." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WW" <W...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j9c0pc$492$1@news.onet.pl...
    > i ma racjem. Jeśli chcesz odbirać, niech matka ustanowi cie
    > pełnymnocnikiem w posteppowaniu sądowym

    Ale swojej racji nie potrafiła wykazać. Czy Ty potrafisz wskazać tekst,
    gdzie stoi jak byk, że do każdej sprawy cywilnej należy ustanowić
    pełnomocnika w postępowaniu sądowym? Czy w tym tekście jest gdzieś
    uregulowana kwestia jak powinien zachować się powód, gdy zachoruje obłożnie
    na 15 dni mając złożonych pozwów w ilości... np. 30 sztuk?
    A co z "dorosłym domownikiem", który może odebrać takie pismo z sądu (tak,
    tak... przekażę adresatowi) i na 99% nikt nie sprawdzi jego dowodu
    tożsamości? Nie sprawdzi, bo listonosze wrzucają polecone bez pytania o
    zgodę a potwierdzenia odbioru w ogóle nie przedstawiają do podpisu.
    A co z korespondencją sądową z wydziałów karnych? Poczta twierdzi, że "jak z
    karnego, to każdy smrol może odebrać" i wtedy pełnomocnictwo jest ważne...

    Ponawiam więc pytanie (załóżmy, że moja odpowiedź na nie to był żart) - do
    czego służy pełnomocnictwo notarialne w państwie prawa, którym bez wątpienia
    jest Polska?

    --
    M.