  • Data: 2017-12-04 09:06:53
    Temat: Re: Do Animki
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że piszemy o grupie dyskusyjnej, a nie Facebooku.

    W tym wątku ludzie piszą że usenet "zanika" (systematycznie i od dawna).
    Ludzie przestali dyskutować czy przeszli dyskutować "gdzie indziej"?

    > To zasadnicza różnica, przede wszystkim dlatego że na FB nie ma
    > anonimowych wieści.

    Czyżby? Nie było ostatnio newsa jak to czujni myśliwi wytropili na
    konta (ruskiego) trolla z fałszywą tożsamością? Dla mnie udawany brak
    anonimowości jest gorszy od jawnej anonimowości a także jej braku.

    Następnym logicznym krokiem może być choćby sprzedawanie swojej
    prawdziwej tożsamości komuś innemu do wykorzystania.
    AFAIR było niedawno coś o tym jak "studenci" (młodzi na dorobku)
    odpłatnie udostępniają w UK swoje konta bankowe do prania pieniędzy.

    > Natomiast grupa dyskusyjna usnetu to tylko anonimowi nadawcy
    > (nick nic nie znaczy), a news jest powtarzany natychmiast na kolejnych
    > serwerach w całym świecie, tak że po kilku minutach już nie można go
    > wycofać, usunąć czy edytować.

    Akurat "nie anonimowość" dla tych co chcą się elektronicznie podpisywać
    pod swoimi postami jest średnio trudna do wprowadzenia bez zmian na
    serwerach usenetu.

    Już jest "X-PGP-Sig:" do elektronicznego podpisywania posta tylko w
    nagłówkach (czytniki nie wspiera => użytkownik nic nie widzi podpisu).
    Standard jest dawny ale jego "uwspółcześnienie" wymagałoby niedużych zmian.

    --
    A. Filip