  • 1. Data: 2007-06-26 17:53:58
    Temat: Dłużnik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    Witam:)
    Gość którego sprawę chcę skierować do komornika (mam pełne podstawy prawne),
    wiem, że prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną - nie wiedziałem, że
    takie formy jeszcze istnieją - na zasadzie karty podatkowej.
    Podczas rozmowy wstępnej z komornikiem, posprawdzał moje dokumenty i
    powiedział, że "ok, sprawę może przyjąć" z tym że "i tak nic nie odzyska, bo w
    karcie podatkowej nie wiadomo ile gość zarabia". Prawda to?
    Zdaję sobie sprawę, że dłużnik płaci co miesiąc podatek w tej samej kwocie,
    niezależnie czy zarabia 1,50 zł czy 500.000 zł. Ale czy faktycznie nie ma
    żadnych przeliczników, jakiegokolwiek mechanizmu obliczania jego dochodu?
    Jak prowadzić taką egzekucję, jak wykazać dochody takiego dłużnika
    (nieruchomości odpadają - nie ma nic na siebie!), bo dług jest spory i zależy
    mi na odzyskaniu długu.
    Ale nie zamierzam się też szarpać przez parę lat z komornikiem tylko po to,
    żeby usłyszeć, że "to nierealne" ;((((
    Zależy mi, żeby ktoś napisał jak to jest naprawdę, czy jest szansa coś odzyskać
    na podstawie tej DG - bo jestem załamany....??:((

  • 2. Data: 2007-06-26 18:22:21
    Temat: Re: Dłużnik prowadzi DG na karcie podatkowej
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

> [...]
    > dokumenty i powiedział, że "ok, sprawę może przyjąć" z tym że "i tak
    > nic nie odzyska, bo w karcie podatkowej nie wiadomo ile gość zarabia".

    Bajki jakieś. Gość m usi prowadzić ewidencję rachunków wystawionych,
    w kolejności i ponumerowane. Tak wymaga ustawa, nawet na karcie podatkowej.
    Jak ten gość przekroczy 10tyś euro rocznie obrotu to musi wejśc na VAT.
    Wobec tego musi prowadzić rejestr VAT i odprowadzać podatek.

    Sam tak mam dlatego wiem;)

    J.

  • 3. Data: 2007-06-26 19:39:22
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    > Jak ten gość przekroczy 10tyś euro rocznie obrotu to musi wejśc na VAT.
    > Wobec tego musi prowadzić rejestr VAT i odprowadzać podatek.

    VAT nie wiem czy ma - rachunki ma.
    Ale co z tego?
    Przychód to co innego niż dochód - a o to się rozchodzi właśnie!
    Nie wykazuje w sposób jasny dochodu!!

  • 4. Data: 2007-06-26 22:12:02
    Od: "p." <x...@x...com>

    Użytkownik "katastralny" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że
    > takie formy jeszcze istnieją - na zasadzie karty podatkowej.

    Niech komornik wystąpi do US o rachunek dłużnika i go zajmie, a
    może Ty znasz jego rachunek firmowy to go podaj komornikowi i po sprawie.
    Dziwny jakiś ten komornik.
    pozdrawiam
    p.

  • 5. Data: 2007-06-26 22:44:12
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Niech komornik wystąpi do US o rachunek dłużnika i go zajmie, a
    > może Ty znasz jego rachunek firmowy to go podaj komornikowi i po sprawie.

    No też mi się wydaje, ze jakiś dziwny.
    Rachunek znam i podałem - ale generalnie konto jest martwe.
    Komornik twierdzi, że akurat w przypadku karty podatkowej to nie ma obowiązku
    robienia obrotu na koncie. A jak mu zajmie konto, to nawet jeśli robi przelewy
    na ZUS i US z tego konta, to zacznie robić przez Pocztę Polską i tak to nic nie
    da. Oczywiście, jednak zająć może. Ale niby lojalnie(??) uprzedza, że to nic
    nie da. I taka jak powyżej argumentacja mnie - niestety - przekonuje. Chyba że
    to nieprawda, ale wstępne rozeznanie to potwierdza.
    Nie ma na takiego bicza żadnego, mimo że prowadzi własną FIRMĘ?????

  • 6. Data: 2007-06-27 09:26:06
    Od: "p." <x...@x...com>

> [...]
    > to nieprawda, ale wstępne rozeznanie to potwierdza.
    > Nie ma na takiego bicza żadnego, mimo że prowadzi własną FIRMĘ?????

    A skąd komornik wie że jego działania nic nie dadzą ?
    To jest jakis wielokrotny dłużnik u niego ?
    Nie zajął rachunka a jużwie że jest martwy ?
    Jak facet prowadzi firme to przeciez nie robi tego charytatywnie.
    Złóż wniosek u komernika a jak nie podejmie zadnych czynności to
    napisz skarge do prezesa sadu.
    pozdrawiam
    p.

  • 7. Data: 2007-06-27 09:50:27
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

    > A skąd komornik wie że jego działania nic nie dadzą ?
    > To jest jakis wielokrotny dłużnik u niego ?

    Hmm... w sposób bezpośredni tego nie powiedział, ale z tego co mówił mozna było
    tak wnioskować.

    > Nie zajął rachunka a jużwie że jest martwy ?

    Nie powiedział raczej, że nie zajmie ani że nie zajął - tyle że wyglądało, że
    wie; być moze faktycznie już zajął. Nie wiem.

    > Jak facet prowadzi firme to przeciez nie robi tego charytatywnie.

    Wiadomo!
    Ale mnie samego też zastanawia jak w tej sytuacji i skąd wyciągnąć tę firmową
    kasę? Bo i jak? Radzicie, wypowiadacie się tutaj i bardzo jestem wdzięczny. Ale
    nikt nie napisał co zrobić...??;(

    > Złóż wniosek u komernika a jak nie podejmie zadnych czynności to
    > napisz skarge do prezesa sadu.

    Na razie nie ma na co - komornik powiedział, że sprawę przyjmie. Ja spytałem
    jakie są rokowania, to i powiedział, co usłyszałem.
    No i dlatego się zastanawiam.

    Ponawiam pytanie: jak wykazać że taki dłużnik na KP prowadzący DG ma
    JAKIKOLWIEK dochód? Pytam, bo nie wiem, a to sam komornik powiedział, że - o
    ile należności za faktury nie wpływają na konto (a ponoć nie wpływają) - nie ma
    szans, bo dłużnik zawsze może mówić, że wychodzi na zero, zarabia 200 zł albo
    coś w tym stylu.... ;((((
    Nie wiem co robić... Złożę sprawę u komornika jak będzie szansa, bo jak
    faktycznie nie ma, to IMO nie ma większego sensu....:(((((((

  • 8. Data: 2007-06-27 10:05:16
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    katastralny pisze:

    > Ponawiam pytanie: jak wykazać że taki dłużnik na KP prowadzący DG ma
    > JAKIKOLWIEK dochód? Pytam, bo nie wiem, a to sam komornik powiedział, że - o

    Tak naprawdę powinieneś zainteresować się nie dochodami, tylko
    przychodami tej firmy. Jeśli przychody z faktur nie spływają na konto -
    trzeba uderzać z zajęciem komorniczym bezpośrednio do dłużników firmy -
    czyli firm, które mają zobowiązania z wystawionych przez firmę faktur i
    zajmować te kwoty zanim zostaną zapłacone.

    Albo sprzedać wierzytelność firmie, która ma u Twojego dłużnika długi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-06-27 11:59:51
    Od: "katastralny" <k...@o...pl>

> [...]
    > czyli firm, które mają zobowiązania z wystawionych przez firmę faktur i
    > zajmować te kwoty zanim zostaną zapłacone.

    Dziękuję, ale już na to wpadłem. Nie umiem tego wcielić w życie z prostego
    powodu: gostek dostaje kasę z ręki do ręki zaraz po wykonaniu usługi. Musiałbym
    się bić o tę kasę albo coś... i śledzić go - a to jednak odpada :((
    Nie mam pojęcia jak to w praktyce wykonać, więc zrezygnowałem z tego pomysłu :/

  • 10. Data: 2007-06-27 12:03:26
    Od: "p." <x...@x...com>

> [...]
    > się bić o tę kasę albo coś... i śledzić go - a to jednak odpada :((
    > Nie mam pojęcia jak to w praktyce wykonać, więc zrezygnowałem z tego

    Od tego jest komornik, to jest jego zadanie a nie Twoje.
    Powinien na podstawie danych dostarczonych przez Ciebie podjąć czynności.
    Poza tym przeciez nie musi zajmować gotówki.
    Jest osobą fizyczną prowadzącą DG wiec za zobowiązania odpowiada całym
    majątkiem.
    pozdrawiam
    p.