    From: "Nikodem Dyzma" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialery i pełnomocnictwo TPSA
    Date: Fri, 16 Jan 2004 21:31:14 +0100

    Przede wszystkim jestem pod wrażeniem pięknej i obszernej polemiki... :-)

    Ale ograniczę się tylko do 2 kwestii. Skoro to nie tpsa jest właścicielem
    np. stron pornograficznych instalujących dialery, to dlaczego domaga się
    całej opłaty za połączenia dialerowe generowane dzięki tym stronom, skoro na
    podstawie umowy z serwisami 0-700 należy jej się tylko jej część? Tu wracam
    do podstawowej sprawy: nie mamy obowiązku wierzyć na słowo tepsie, że
    zapłaci należną działkę właściwemu usługodawcy.

    Druga kwestia, to czy jeśli firma 0-700 okaże się oszustem, to czy będziemy
    mogli oskarżyć tepsę o współudział w oszustwie? Skoro biorą na siebie walkę
    o pieniądze za cudze usługi, muszą się liczyć i z tym.

    > próba przekonania operatora telekomunikacyjnego, że nie zapłacę za
    > rachunek, bo to nie ja dzwoniłem, tylko moje dziecko

    Ja bym tu widział inną analogię: jeśli sprzedasz mi jakąś rzecz w internecie
    z tygodniowym terminem płatności a ja ci za nią nie zapłacę, to tylko ty
    możesz domagać się ode mnie zapłaty a nie np. Masterlink bo akurat on mi ją
    dostarczył. Chyba że kurier przedstawi mi odpowiednie pełnomocnictwo.

    Pozdrawiam

    N.D.