    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Date: Thu, 18 Nov 2004 11:31:38 +0100

    VERTRET pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ta dyskusja jest chyba bez sensu, bo ścieraja się tutaj wogóle dwa rózne
    > podejścia do życia i to one określaja stosunek do sprawy.

    Sluszna uwaga, ale nie do konca.

    > Sa ludzie, którzy chcą zawsze być dziećmi i nie chcą odpowiawdać za szkody
    > zrobione przy pomocy swoich własnych zabawek (czy to nabytych, czy
    > wrodzonych)i jest druga grupa ludzi, którzy cenią sobie WOLNY wybór i
    > licza się z ponoszeniem jego kosztów.

    Ja naleze do tych trzecich..
    czlowiek powinein odpowiadac za to co robi, WIEC oszustow nalezy karac.

    > Ja należe do tych drugich i dziwię się jakim prawem wogóle można mieć
    > pretensje do TP?

    Prawem takim, ze TP SA jest DZIEKI PANSTWU praktyczniym monopolista.

    > Układ abonent-TP określa dosyć dokładnie wspólnie podpisana umowa i na
    > podstawie jej treści można dochodzic swoich praw.

    - Tylko jest jeszcze w RP PRAWO i toprawo mowi m innymi ze
    postanowiena umowy sprzeczne z prawem sa NIEWAZNE.
    - O rodzaju umowy swiadczy jej TRESC a nie tytul..

    > Abonent jest zawsze osoba pełnoletnią i ma umowe z TP na korzystanie z
    > kabla, przy pomocy którego bedzie SWOIM aparatem i na SWOJE ryzyko
    > dzwonił, gdzie mu się zamyśli płacąc za to stawki na ktore się zgodził
    > podpisując umowę.
    > Stawki za połączenia z poszczególnymi numerami kierunkowymi są znane
    > abonentowi i to od niego zależy co on podepnie do sprawnego kabla TP, aby
    > te numery "wykręcać" lub nie.

    Jeszcze raz.
    Chodzi o to CO TP SA sprzedaje.. i co kupujacy SADZI ze kupuje.

    Wyobrazmy sobie, ze okazuje sie ze Win XP jest narzedziem do
    "podsluchiwania" i ze ktos dzieki PANSKIEMU komputerowi z win XP ukradl
    cos z banku. Skorzystal z "uslugi systemu" zwanej np "sprawdzanie
    poprawnosci hasla". Pan oczywiscie czytal spis uslug Panskiego WIN XP,
    lecz do glowy Panu nie przyszlo, ze ta ausluga to moze byc "trojan"
    pozwalajacy przechwytywac hasla i wlamac sie do banku.
    czulby sie pan winny ?

    Mamy takie (byc moze glupie) prawo, ale mamy, ze konsumnent
    POWINIEN BYC POINFORMOWANY o wlasnosciach tego co kupuje i na co moze byc
    narazony (stad glupawe napisy ze nienalezy tego czy owego z produktem
    robic)

    PO DRUGIE.

    NAZWANIE w taryfie USLUGA "polaczenie z NUMEREM 0-xxx nie oznacza
    "automatycznie ze ejst to "usluga polegajaca na polazceniu"
    bo Z TRESCI umow zawartych przez TP SA WYNIKA,
    ze TP SA jest POSREDNIKIEM i SAMA swiadczyjedynie
    usluge "udostepnienia INNEJ USLUGI i TA DRUGA jest platna.

    TP SA "kasuje" pieniadze za posrednictwo,
    ale rownierz za wykonana NIEPRZEZ SIEBIE
    usluge i przekazuje ja wlasciwemu uslugodawcy
    tak wynika Z TRESCI a nie z litery umow.

    > Jeżeli komuś nie odpowiada kabel lub stawki może zawsze umowe
    > wypowiedzieć, ale oczywiście nie zwalnia to go od zapłaty za okres
    > korzystania.
    > Wina TP byłaby, gdyby abonent został PRZEZ TP mylnie poinformowany, że
    > minuta połączenia z jakimś numerem jest mniejsza niż byłoby potem na
    > fakturze.

    Podnosisz argument nie odnoszacy sie DO ZARZUTU.

    Przedmiotem skargi NIE JEST TO iz TP SA NIE dokonala
    polaczenia i NIE TO ze nie wg taryfy.

    Zarzutem jest to, ze KLIENT TP SA WYLUDZIL usluge,
    i TP SA domaga sie NIE TYLKO za wykonana przez
    siebie usluge "polaczenia",ale rowniez dla wyludzajacego
    dzieki temu ze TP SA te JEGO usluge
    NAZWALA UKRYLA w cenniku "oplata za polaczenie z numerem..."

    Teraz TP SA chce za to pieniadze by ZA WYLUDZONA usluge
    swemu klientowi zaplacic i zgarnac prowizje
    nie chcac rozpatzyc kwesti
    WYLUDZENIA.

    Domagjac sie pieniedzy stawia sie w roli strony.

    MOZE skonstruowacc ennik talk, ze oplata za polaczenie
    bedzie rzeczywisce oplata za polaczenie i wykonana USLUGE.
    (w rachunkach za prad tez dostajemy za energie i jej przesyl).

    > Nie przypominam sobie, aby taka sytuacja miała kiedykolwiek miejsce w
    > wypadkach z dialerami.
    >
    > A już zupełnie absurdalnie też brzmią dla mnie pretensje do TP, że jest
    > winna bo na tym zarabia.

    Totez NIE TO jest w zarzucie, ze zarabia.
    To, ze zarabia czyni ja STRONA SPORU.

    Boguslaw