    From: "VERTRET" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Date: Thu, 18 Nov 2004 10:53:05 +0100
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:cnhmgh$425$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > Wiec podsumuje jescze raz.
    >
    > TP SA wystepuje z ROSZCZENIEM wobec klienta.
    >
    > Prosze o porownania uwzgledniajace te okolicznosc.

    > WG mnie gdy uzytkownik zglasza, ze inny klient TP SA go oszukal,
    > TP SA powinna wstrzymac jednoczesnie windykacje i ZAPLATE
    > temu drugiemu klientowi do wyjasnienia sprawy.

    Ta dyskusja jest chyba bez sensu, bo ścieraja się tutaj wogóle dwa rózne
    podejścia do życia i to one określaja stosunek do sprawy.
    Sa ludzie, którzy chcą zawsze być dziećmi i nie chcą odpowiawdać za szkody
    zrobione przy pomocy swoich własnych zabawek (czy to nabytych, czy
    wrodzonych)i jest druga grupa ludzi, którzy cenią sobie WOLNY wybór i
    licza się z ponoszeniem jego kosztów.

    Ja należe do tych drugich i dziwię się jakim prawem wogóle można mieć
    pretensje do TP?
    Układ abonent-TP określa dosyć dokładnie wspólnie podpisana umowa i na
    podstawie jej treści można dochodzic swoich praw.
    Abonent jest zawsze osoba pełnoletnią i ma umowe z TP na korzystanie z
    kabla, przy pomocy którego bedzie SWOIM aparatem i na SWOJE ryzyko
    dzwonił, gdzie mu się zamyśli płacąc za to stawki na ktore się zgodził
    podpisując umowę.
    Stawki za połączenia z poszczególnymi numerami kierunkowymi są znane
    abonentowi i to od niego zależy co on podepnie do sprawnego kabla TP, aby
    te numery "wykręcać" lub nie.
    Jeżeli komuś nie odpowiada kabel lub stawki może zawsze umowe
    wypowiedzieć, ale oczywiście nie zwalnia to go od zapłaty za okres
    korzystania.
    Wina TP byłaby, gdyby abonent został PRZEZ TP mylnie poinformowany, że
    minuta połączenia z jakimś numerem jest mniejsza niż byłoby potem na
    fakturze.
    Nie przypominam sobie, aby taka sytuacja miała kiedykolwiek miejsce w
    wypadkach z dialerami.

    A już zupełnie absurdalnie też brzmią dla mnie pretensje do TP, że jest
    winna bo na tym zarabia.

    vertret