  • Data: 2022-07-06 10:20:32
    Temat: Re: Data zgonu w akcie zgonu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 05 Jul 2022 22:49:36 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Wydaje się, że mylisz stan wegetatywny ze śmiercią mózgową. Jak masz
    > śmierć mózgową to po odłączeniu od aparatury taka osoba nie będzie nigdy
    > samodzielnie oddychała czy biło jej serce.

    Hm, serce chyba bije samodzielnie.
    Nerwy do niego nie dochodza, a moze i jakies dochodzą, ale mozna
    odciac przy transplantacji.

    Hm .. to skad ten ból w piersi przy zawale?

    Co do oddechu to nie wiem, tam sie łaczą dwa układy,
    moze indyjscy jogini dobrze zaczynali od cwiczen oddechowych.

    > A wracając do tematu, ktoś się w praktyce tym jakoś bardziej przejmuje
    > jaka jest kolejność zgonu? Jest np. jakiś wypadek drogowy, gdzie widać,
    > że jedna osobo mogła* żyć nieco dłużej (np. zdołała się wydostać z
    > pojazdu). Druga nie wydostała się z pojazdu. Obie w momencie dotarcia
    > pomocy, nie żyją. To się jakoś bada czy co się w takich sytuacjach
    > wpisuje?
    > *) mogła, co nie znaczy, że faktycznie żyła dłużej.

    Zapewne nikt tego nie bada. Przyjedzie pogotowie, może z lekarzem, a
    moze bez, stwierdzą dwa zgony, i tak juz zostanie.

    Ale w szczegolnych przypadkach moze sie okazac, ze sa jakies podstawy
    do wpisania roznej godziny, a ma to znaczenie.

    J.