  • 1. Data: 2005-12-02 10:33:13
    Temat: Darowizna samochodu mamie.
    Od: "adi" <p...@g...pl>

    Czy kiedy samochód chcę przepisać mamie, to muszę zrobić to za pośrednictwem
    normalnej umowy kupna-sprzedaży, czy mogę zrobić umowę darowizny?
    Czy w ten sposób można uniknąć płacenia 2% podatku?

    Adi

  • 2. Data: 2005-12-02 11:36:04
    Temat: Re: Darowizna samochodu mamie.
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Czy kiedy samochód chcę przepisać mamie, to muszę zrobić to za
    po?rednictwem
    > normalnej umowy kupna-sprzedaży, czy mogę zrobić umowę darowizny?

    Wystarczy samo "pisemko".

    > Czy w ten sposób można unikn?ć płacenia 2% podatku?

    Jesli ma wartosc ponizej 1000 zl to nie zaplacisz 2%.

  • 3. Data: 2005-12-02 11:47:50
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Jesli ma wartosc ponizej 1000 zl to nie zaplacisz 2%.

    Ale Ty mówisz o PCC, a chodziło o darowiznę. I w takim przypadku, jeśli
    jest to pierwsza darowizna w okresie pięciu lat, albo suma darowizn nie
    przekroczy około 9500 zł (musisz sprawdzić dokładnie), to podatku nie
    zapłaci. Matka i syn to I grupa pokrewieństwa.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-12-02 13:09:53
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > przekroczy około 9500 zł (musisz sprawdzić dokładnie), to podatku nie
    > zapłaci. Matka i syn to I grupa pokrewieństwa.

    A nie jest tak, ze te 9500 musi byc z przeznaczeniem na cele
    mieszkaniowe ?

  • 5. Data: 2005-12-02 14:33:37
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > A nie jest tak, ze te 9500 musi byc z przeznaczeniem na cele
    > mieszkaniowe ?

    Nie, Art. 9, ust. 1 Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków
    i darowizn, to o czym Ty mówisz, to Art. 16 tej ustawy. I jest tam
    jedynie ograniczenie powierzchni (110 metrów) i faktu, że jest to
    pierwszy lokal do którego uzyskujemy prawo. Szczególy w ww ustawie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2005-12-02 14:49:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    adi wrote:
> [...]
    > normalnej umowy kupna-sprzedaży, czy mogę zrobić umowę darowizny?
    > Czy w ten sposób można uniknąć płacenia 2% podatku?

    Darowizna. Zwykla na papierku wystarczy, kto co komu daruje i o jakiej
    wartosci. Dopisac, ze jest to pierwsza darowizna w ostatnich 5 latach.
    jezeli wartosc nie przekracza 9637 zl, to nie trzeba z tym nigdzie
    chodzic. jesli przekracza to do US zapłacić 3% od nadwyżki ponad 9637 zl.

  • 7. Data: 2005-12-02 18:09:49
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > jezeli wartosc nie przekracza 9637 zl, to nie trzeba z tym nigdzie
    > chodzic. jesli przekracza to do US zapłacić 3% od nadwyżki ponad 9637 zl.

    Chcialbym tylko dodac, ze wartosc samochodu musi byc zaakceptowana przez
    us, wiec w celu unikniecia przykrej niespodzianki warto sprawdzic tzw
    "wartosc rynkowa" w us.