  • 21. Data: 2010-11-07 20:15:33
    Temat: Re: Darowizna nieruchomosci, dwa przypadki
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 7 Lis, 20:17, witek <w...@g...pl> wrote:

    > nie wiem czy notariusz zgodzi sie tylko na jedną osobę, jeśli kasa
    > pochodzi z majątku wspolnego.
    > po za tym to i tak bedzie obojga, tylko trudniej to potem bedzie dojść.

    > skoro to ich i przelewają sobie z jednego konta na drugie, to nie ma
    > zadnej darowizny. tak samo jakbys ty sobie przelewał własną kasę
    > pomiedzy inteligo i mbankiem.
    > inna sprawa, ze jesli to konta indywidualne, to US może mieć małe ale do
    > tego i bedziecie sie kopać z koniem. Lepiej juz założyć konto wspolne i
    > tam przelać kasę.

    Witek,
    czemu "... inna sprawa, ze jesli to konta indywidualne, to US może
    mieć małe ale do tego ..." US może się do tego przyczepiać ?

  • 22. Data: 2010-11-07 20:40:59
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A decyzja prosta, skoro to konta indywidalne, to kasa zapewne też, a jak
    > kasa indywidualna to przelanie jej na konto drugiego wspołmałżona to
    > darowizna, którą po 5 latach US obciąży 20% podatkiem z odsetkami.

    Czy mozna robic dowolna ilosc darowizn pomiedzy bliska rodzina nie placac
    podatku?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 23. Data: 2010-11-07 20:42:41
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2010 2:15 PM, LprzemekL wrote:

    > Witek,
    > czemu "... inna sprawa, ze jesli to konta indywidualne, to US może
    > mieć małe ale do tego ..." US może się do tego przyczepiać ?

    Bo US to nie sąd, który musiałby coś udowadniać.
    US to ustrój feudalny. US wydaje decyzje, a jak ci sie decyzja nie
    podoba to mozesz sie na swoj koszt od nie odwoływać, przy czy jej
    wykonanie nie jest wstrzymywane, tudziez US na poczetk grożącej kary
    może ci nawet poborce skarbowego przysłać.

    A decyzja prosta, skoro to konta indywidalne, to kasa zapewne też, a jak
    kasa indywidualna to przelanie jej na konto drugiego wspołmałżona to
    darowizna, którą po 5 latach US obciąży 20% podatkiem z odsetkami.

    A teraz idź się odwołuj.

  • 24. Data: 2010-11-07 21:28:52
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2010 2:40 PM, Dysiek wrote:

    > Czy mozna robic dowolna ilosc darowizn pomiedzy bliska rodzina nie placac
    > podatku?

    tak, pod warunkiem, ze sie to zglasza w US. Nie ma limitu kwotowego.
    Ograniczeniem jest tylko, ze ma to ilsc przelewem itp itd.

  • 25. Data: 2010-11-08 05:39:40
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > tak, pod warunkiem, ze sie to zglasza w US. Nie ma limitu kwotowego.
    > Ograniczeniem jest tylko, ze ma to ilsc przelewem itp itd.

    A np. jezeli chce dopisac wspolwlasciciela do konta? Wystarczy, ze podam, ze
    konto to i to ma od dnia tego i tego dodatkowego wlasciciela?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 26. Data: 2010-11-08 12:31:14
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2010 11:39 PM, Dysiek wrote:
    > A np. jezeli chce dopisac wspolwlasciciela do konta? Wystarczy, ze podam, ze
    > konto to i to ma od dnia tego i tego dodatkowego wlasciciela?

    a nie wiem
    bank ma pewnie jakies procedury,

    to jeszcze zalezy czyja kasa jest na tym koncie, czy wspolna, czy
    nalezaca do majatku odrebnego.
    poszukaj hasla intercyza i rozszerzenie wspolnoty majatkowej.

  • 27. Data: 2010-11-08 15:06:38
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > a nie wiem
    > bank ma pewnie jakies procedury,

    Z bankiem nie ma problemu o ile nie informuje US. A raczej nie informuje bo
    to nie spadek przeciez. Ew. moze wysylac info o podatku Belki, ale z 2
    strony wysylalby ~40 milionow pism? W ogole US moze wnikac w to kto ile ma
    kont i jaka kase na nich? Bank chyba nie udzieli takich informacji?

    > to jeszcze zalezy czyja kasa jest na tym koncie, czy wspolna, czy nalezaca
    > do majatku odrebnego.
    > poszukaj hasla intercyza i rozszerzenie wspolnoty majatkowej.

    Chodzi mi o sytuacje np. syn + matka. Powiedzmy matka chce dopisac syna jako
    wspolwlasciciela.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 28. Data: 2010-11-08 20:10:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Nov 2010, Michal Jankowski wrote:

    > Ode mnie zażądali na piśmie dostarczenia dowodu osobistego darczyńcy.
    >
    > Wiem, bić się z koniem...

    Wyłącznie na piśmie.
    Wada - czas. Czas, czas i czas.
    Ale podanie listy numerków z KPA i Ordynacji pewnie by pomogło ;)

    pzdr, Gtofryd

  • 29. Data: 2010-11-09 00:19:08
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2010 9:06 AM, Dysiek wrote:

> [...]
    > strony wysylalby ~40 milionow pism? W ogole US moze wnikac w to kto ile ma
    > kont i jaka kase na nich? Bank chyba nie udzieli takich informacji?

    przed kontrolą nie udzieli.
    po wszczęciu kontroli wyśle całą historię konta. Nawet zdaje się, że na
    twój koszt.

    > Chodzi mi o sytuacje np. syn + matka. Powiedzmy matka chce dopisac syna jako
    > wspolwlasciciela.

    a to musisz z kaczynskim pogadac. On jest ekspertem od trzymania kasy u
    mamusi na koncie.

    Nie wiem co się stanie.
    Generalnie konto wspolne to wspolna kasa.
    Dowodzenie, że tak nie jest spadnie na ciebie, ale US punkt do
    zaczepienia ma i jak bedzie chciał to połowe wpływów opodatkuje jako
    darowiznę.