  • 21. Data: 2006-02-19 17:54:37
    Temat: Re: Darowizna czy spadek?
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    witek napisał(a):

    > właśnie o to chodzi, że w praktyce to sobie może co najwyżej pogwizdać
    > do lustra.

    oj to chyba cie nie zrozumiałem, kto może pogwizdać i wogóle o co ci
    chodziło ?

  • 22. Data: 2006-02-19 19:20:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sg wrote:

    > oj to chyba cie nie zrozumiałem, kto może pogwizdać i wogóle o co ci
    > chodziło ?

    cofnięcie darowizny może jest i proste, ale wyegzekwowanie tego
    cofnięcia jest już trudniejsze.
    Bo cieżko będzie cofnąć darowiznę, która na nastepny dzień została
    sprzedana.

    Na myśli miałem, że w praktyce ciocia będzie sobie mogła do lustra
    nagwizdać, a nie odzyskać to co darowała jak się druga strona z lekka
    postara.

  • 23. Data: 2006-02-19 19:45:46
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    witek napisał(a):

> [...]
    >
    > Na myśli miałem, że w praktyce ciocia będzie sobie mogła do lustra
    > nagwizdać, a nie odzyskać to co darowała jak się druga strona z lekka

    w sumie tak, ale czy odwolanie darowizny nie oznacza, ze ma zostac
    zwrocona darowana rzecz albo rownowartosc w gotowce ?

    sg

  • 24. Data: 2006-02-19 21:09:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sg wrote:

    > w sumie tak, ale czy odwolanie darowizny nie oznacza, ze ma zostac
    > zwrocona darowana rzecz albo rownowartosc w gotowce ?

    Jeszcze bardziej skomplikowanie.

    Tylko co mi zrobisz ja ja tej rzeczy juz nie mam?

  • 25. Data: 2006-02-19 21:45:05
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    witek napisał(a):

    > Jeszcze bardziej skomplikowanie.
    >
    > Tylko co mi zrobisz ja ja tej rzeczy juz nie mam?

    Nie wiem, mi chodzi tylko o zasadę, a kwestia ściągalności długu to inna
    sprawa

    sg

  • 26. Data: 2006-02-19 21:49:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sg wrote:

    > Nie wiem, mi chodzi tylko o zasadę, a kwestia ściągalności długu to inna
    > sprawa

    No więc zasada jest taka, że darowiznę można odwołoć jeżeli obdarowany
    dopuścił się rażącej niewdzięczności.
    Z wyegzekwowaniem tego są już natomiast znaczne problemy.
    Lepiej nie darowywać i nie mieć problemu.

  • 27. Data: 2006-02-19 22:24:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *sg* wypowiedziała te słowa:

    > jako, że osoby które znosiły współwłasność nie były dla siebie w
    > pierwszej grupie podatkowej,

    Si, masz rację - nie dopisałem, że manewr dotyczy oczywiście I grupy
    podatkowej w myśl przepisów o podatku od wdów i sierot.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 28. Data: 2006-02-20 11:58:09
    Od: "MirekS" <X...@w...pl>

    Był kiedyś artykuł na ONET n.t. testamentów.

    Kazali spisywać z jednej strony a z drugiej strony twierdzili że i tak można
    podważyć KAŻDY testament w taki lub inny sposób (np. prawo do zachówku
    itp.).

    Wniosek jeden: Jeśli testament może kogoś skrzywdzić i ten ktoś będzie
    dochodzić praw sądowo to i tak dostanie swoje.

  • 29. Data: 2006-02-20 13:41:40
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2006 15:49:06 -0600, witek napisał(a):

    > No więc zasada jest taka, że darowiznę można odwołoć jeżeli obdarowany
    > dopuścił się rażącej niewdzięczności.
    > Z wyegzekwowaniem tego są już natomiast znaczne problemy.
    > Lepiej nie darowywać i nie mieć problemu.

    Chyba, że ten który stał się rażąco obdarowanym, ma duży majątek i ma z
    czego oddać. A nawet jeśli nie to pamiętaj, że to wygląda tak: jeśli
    sprzedasz mieszkanie które otrzymałeś w ramach umowy darowizny, to
    pozostają Ci pieniąze. Takie pieniądze nie znikają ot tak.