  • 1. Data: 2003-01-03 13:40:12
    Temat: Darowizna a najemca
    Od: "Anna Maria" <p...@p...fm>

    Witam,
    może ktoś pomoże mi rozsupłać nastepujący problem prawny:

    Dostałam od babci darowizną nieruchomość (dom + ogród). W domu tym
    zamieszkuje zatruwający mi życie wujaszek z małżonką. Mają w nosie obowiązki
    wypływające z faktu zamieszkiwania w tym miejscu, nie wspominając o czynszu.
    Nie zawarłam z nimi żadnej umowy najmu.
    Ostatnio okazało się, że załozyli sobie własny licznik (energetyka),
    podpierając sie jakąs umową najmu zawartą z babcią... nie wiem jak ten
    papier wygląda i kiedy został spisany.

    Czy ja jestem w jakiś sposób zobowiązana tą starą umową, którą on obecnie
    się posługuje?
    Nie wiem co mam robić, babcia - gdy słyszy, że jej synusiowi dzieje się
    krzywda - dostaje palpitacji serca, przez co mam związane ręce. A ten bydlak
    panoszy się teraz w moim domu i smieje mi się w twarz.
    Poradźcie coś, bo chyba go zaciukam jakąś ciemną nocką.

    AM

  • 2. Data: 2003-01-03 13:47:38
    Temat: Re: Darowizna a najemca
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    innymi słowy, co zrobić, gdy nic nie można zrobić?
    to jest chyba problem bez rozwiązania

    : Poradźcie coś, bo chyba go zaciukam jakąś ciemną nocką.

    tylko, żeby babcia się nie dowiedziała,

    gdy rozstrzygniesz co ważniejsze, Twój spokój ducha, czy serce babci,
    napisz raz jeszcze.

    pozdr.
    marcin

  • 3. Data: 2003-01-03 13:54:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Anna Maria" <p...@p...fm> wrote in message
    > Witam,
    > może ktoś pomoże mi rozsupłać nastepujący problem prawny:
    >
    > Dostałam od babci darowizną nieruchomość (dom + ogród). W domu tym
    > zamieszkuje zatruwający mi życie wujaszek z małżonką.

    Powiedzmy sobie szczerze.
    Dostala Pani od Babci dom, ogrod i wujaszka wraz z malzonka....

> [...]
    > papier wygląda i kiedy został spisany.
    >
    > Czy ja jestem w jakiś sposób zobowiązana tą starą umową, którą on obecnie

    Wg mnie tak.

> [...]
    > panoszy się teraz w moim domu i smieje mi się w twarz.
    > Poradźcie coś, bo chyba go zaciukam jakąś ciemną nocką.

    Noo mozna sprobowac np wypowiedziec umowe, ale Babcia dostane zawalu..
    mozna podniesc czynsz..np do maksymalnej stawki obowiazujacej
    w Pani miejscowosci .i zobaczyc co dalej...
    W kazdym razie jesli wujaszek jest tak radosny, tolekko nie bedzie.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-03 15:02:29
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > Dostala Pani od Babci dom, ogrod i wujaszka wraz z malzonka....

    Czyli z dobrodziejstwem inwentarza

    cichy

  • 5. Data: 2003-01-03 16:12:51
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anna Maria" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dostałam od babci darowizną nieruchomość (dom + ogród). W domu tym
    > zamieszkuje zatruwający mi życie wujaszek z małżonką. Mają w nosie

    Jeśli dobrze zrozumiałam posty sprzed kilku tygodni, to po śmierci babci
    jej synowi będzie się należał zachowek, również z wartości tej darowanej
    nieruchomości.
    Poza tym wujo, jako syn właścicielki nie musi mieć żadnej umowy najmu, jeśli
    tam mieszka od urodzenia czy od wielu lat.
    Jeśli się mylę, to może jakiś prawnik to wyjaśni.

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 6. Data: 2003-01-03 17:10:48
    Temat: Odp: Darowizna a najemca
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Wiewióra <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:av4cl9$mq1$...@s...futuro.pl...
    > Jeśli dobrze zrozumiałam posty sprzed kilku tygodni, to po śmierci babci
    > jej synowi będzie się należał zachowek, również z wartości tej darowanej
    > nieruchomości.

    o ile nie został wydziedziczony a i to nie do konca daje mozliwosci
    pozbawienia zachowku tak ,ze w konkretnym przypadku mysle,ze osoba w
    koncowym rozstrzygnieciu bedzie miała prawo do zachowku ...cywiliscie do
    roboty poprawic Sandrunie oczywiscie jeżeli się myli :-)

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-04 18:44:33
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Sprytna Babcia ;-)))