    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowanie samochodu
    Date: Wed, 11 Jan 2006 11:35:33 -0600

    Krasnal (Zabrze) wrote:
    > Witam
    >
    > Żona przejęła w spadku po mamie samochód.
    > Podatki są zapłacone już jest jej.
    >
    > Samochód ten chcemy przekazać mojej siostrze (umowa darowizny)
    >
    > Jak to jest z tymi darowiznami - limity liczą się na osobę darującą (czyli,
    > żona nie może ogółem darować jakiejść kwoty ?) czy na osobę biorącą
    > darowiznę (darobiorcę)
    >
    > Czy moja siostra to pierwsza grupa pokrewieństwa ?
    > Czy limity dotyczące darowizny liczone są w jakiś okres liczonych w
    > konkretnych latach (tak jak ulga remontowa) czy jako "w poprzednich xxx
> [...]

    twoja żona i twoja siostra to II grupa podatkowa.

    Żona bez podatku może dokonać darowizny na twoją siostrę do wysokości
    7276 zł. (liczy się suma otrzymanych przez siostrę darowizn od twojej
    żony z okresu 5 lat)

    Jeżeli wartość samochodu (czytaj darowizn z ostatnich 5 lat od zony dla
    siostry) przekracza tą kwotę to siostra będzie musiała pójść do US i
    zapłacić podatek od kwoty powżej 7276 zł.
    Ile? Na pewno 7% jeżeli nadwyżka ponad kwotę wolną nie przekracza 10278 zł.

    Jeżeli przekracza to 9 lub 12% w zależności do tego jak bardzo przekracza.
    Cały wzorek jest art 15 ustawy o podatku od spadków i darowizn.