    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane osobowe a rekrutacja
    Date: Wed, 5 May 2004 19:31:20 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc243.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>
    napisał w wiadomości news:c791pl$ge2$1@opal.icpnet.pl...

    > Nie jestem pewien, czy wyraziłem się jasno :). W moim CV mogę napisać,
    co mi
    > się żywnie podoba, ale moje pytanie dotyczy formularza, który
    przedstawia
    > PRACODAWCA. Czy on może pytać (w tym formularzu albo na rozmowie) np. o
    > numer telefonu, maila, języki czy przynależność do czegokolwiek, czyli o
    coś
    > innego poza tym, co wskazuje Kodeks Pracy (imię, nazwisko,
    wykształcenie,
    > adres do korespondencji)?

    Pytać może o wszystko. Ale Ty nie musisz pisać prawdy w odniesieniu do
    danych, które nie tyczą się bezpośrednio Twojego stanowiska. A więc jeśli
    podasz mu z sufitu adres mailowy, to jeśli to wyjdzie na jaw będzie mógł
    co najwyżej się podenerwować. Obowiązku jego podania nie miałeś. Co
    innego, jak wpiszesz, że znasz biegle angielski, on Cię zatrudni w
    charakterze recepcjonisty w hotelu a w "praniu" wyjdzie, że nie masz o tym
    zielonego pojęcia. To może być podstawą zwolnienia dyscyplinarnego nawet.