  • 1. Data: 2004-05-03 21:20:22
    Temat: Dane osobowe a rekrutacja
    Od: "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>

    Witam!
    Mam takie pytanie: czy jeśli poszukuję pracy i dostaję formularz do
    wypełnienia, gdzie muszę podać np. znajomość języków czy organizacje do
    których należę, to muszę go wypełniać? Nowy Kodeks Pracy mówi, że nie muszę
    (tak to przynajmniej rozumiem), ale czy to są w ogóle dane osobowe? I czy
    pracodawca może o to zapytać później, np. na rozmowie?
    Dzięki za odpowiedzi :))

    Pozdro
    Coinneach

  • 2. Data: 2004-05-03 21:46:59
    Temat: Re: Dane osobowe a rekrutacja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>
    napisał w wiadomości news:c76e0b$u06$1@opal.icpnet.pl...

    Pewnie, że nie musisz. Z tym że nowy pracodawca nie musi Cię zatrudnić.
    Tym bardziej skoro nie wie, co umiesz, a Ty mu nie chcesz tego wyjawić.

  • 3. Data: 2004-05-03 23:25:30
    Od: "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>

    Z ust "Robert Tomasik" <r...@g...pl> można było wyraźnie, choć
    z lekką zgrozą wyczytać wiadomość news:c76epe$g2m$1@news.onet.pl...

    > Pewnie, że nie musisz. Z tym że nowy pracodawca nie musi Cię zatrudnić.
    > Tym bardziej skoro nie wie, co umiesz, a Ty mu nie chcesz tego wyjawić.

    To ja wiem ;), ale chodziło mi o prawną stronę zagadnienia. Poza tym, jeśli
    np. napiszę, że należę do związków... to różnie może być, prawda?

  • 4. Data: 2004-05-04 15:19:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:c76kad$1s5$1@opal.icpnet.pl...

    > To ja wiem ;), ale chodziło mi o prawną stronę zagadnienia. Poza tym,
    jeśli
    > np. napiszę, że należę do związków... to różnie może być, prawda?

    Toteż ja raczej bym poszedł w inną stronę i pisał, to co uważasz za
    stosowne. Byleś tylko w błąd nie wprowadzał pracodawcy w zakresie
    kwalifikacji, które są użyteczne na Twoim stanowisku.

  • 5. Data: 2004-05-04 21:27:51
    Od: "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>

    Z ust "Robert Tomasik" <r...@g...pl> można było wyraźnie, choć
    z lekką zgrozą wyczytać wiadomość news:c78g29$jr5$9@news.onet.pl...

    > Toteż ja raczej bym poszedł w inną stronę i pisał, to co uważasz za
    > stosowne. Byleś tylko w błąd nie wprowadzał pracodawcy w zakresie
    > kwalifikacji, które są użyteczne na Twoim stanowisku.

    Nie jestem pewien, czy wyraziłem się jasno :). W moim CV mogę napisać, co mi
    się żywnie podoba, ale moje pytanie dotyczy formularza, który przedstawia
    PRACODAWCA. Czy on może pytać (w tym formularzu albo na rozmowie) np. o
    numer telefonu, maila, języki czy przynależność do czegokolwiek, czyli o coś
    innego poza tym, co wskazuje Kodeks Pracy (imię, nazwisko, wykształcenie,
    adres do korespondencji)?

    Pozdro

  • 6. Data: 2004-05-05 17:31:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:c791pl$ge2$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    coś
    > innego poza tym, co wskazuje Kodeks Pracy (imię, nazwisko,

    Pytać może o wszystko. Ale Ty nie musisz pisać prawdy w odniesieniu do
    danych, które nie tyczą się bezpośrednio Twojego stanowiska. A więc jeśli
    podasz mu z sufitu adres mailowy, to jeśli to wyjdzie na jaw będzie mógł
    co najwyżej się podenerwować. Obowiązku jego podania nie miałeś. Co
    innego, jak wpiszesz, że znasz biegle angielski, on Cię zatrudni w
    charakterze recepcjonisty w hotelu a w "praniu" wyjdzie, że nie masz o tym
    zielonego pojęcia. To może być podstawą zwolnienia dyscyplinarnego nawet.

  • 7. Data: 2004-05-05 22:15:37
    Od: "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>

    Z ust "Robert Tomasik" <r...@g...pl> można było wyraźnie, choć
    z lekką zgrozą wyczytać wiadomość news:c7bp4k$cue$9@news.onet.pl...

    > Pytać może o wszystko. Ale Ty nie musisz pisać prawdy w odniesieniu do
    > danych, które nie tyczą się bezpośrednio Twojego stanowiska.

    Dzięki, o to mi chodziło :)).