    From: "Roman G." <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane osobowe.
    Date: Fri, 12 Dec 2003 17:10:04 +0000 (UTC)

    Marta Wieszczycka <m...@p...neostrada.pl> napisał(a):

    > On Sat, 13 Dec 2003 11:13:28 +0100, Ajgor wrote:
    >
    > bezpośrednich wymogów mu ustawa nie narzuca

    Zależy, która ustawa. Ta o systemie oświaty mu właśnie narzuca.
    Jeśli dyrekcja uważała ofertę za potrzebną, mogła zaprosić człowieka na
    zebrania z rodzicami.

    Zastanawiam się jednak, dlaczego tak wielu rodziców od razu we wszystkim
    widzi powód do "awantury"? Tak załatwia sprawy kulturalny człowiek?
    Czy kiedy oddacie swoje dziecko pod opiekę matki, teściowej, siostry, czy
    sąsiadki, a one nieopatrznie - to przykład - dadzą Waszemu dziecku
    czekoladkę, podczas gdy Wy na ogół zabraniacie jeść pustych kalorii, też od
    razu robicie "awanturę"?

    Jako ojciec dzieciom wybieram szkołę drogą demokratycznej nominacji, bo
    przecież przymusu posłania dziecka do konkretnej placówki nie ma, ba! - mogę
    nawet uczyć dziecko w domu, albo założyć własną szkołę.

    Tak jak nie robię awantur babciom, jak nie podważam ich autorytetu wobec
    dziecka, a przeciwnie - wymagam, żeby się słuchało, tak nie robię awantur
    pracownikom wybranej przeze mnie szkoły i nie podważam ich autorytetu w
    oczach dziecka.

    I powiem Wam, że jako ojciec jestem zniesmaczony postawami rodzicielskimi
    typu "awantura", czy też "żeby się jej ciepło na stołku zrobiło".