    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane o dochodach. Premia.
    Date: Sat, 22 May 2004 17:54:27 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc237.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Ajgor" <N...@...pl> napisał w wiadomości
    news:c8nh09$2bi$1@absinth.dialog.net.pl...

    > I wlasnie sie mylisz. Okazuje sie, ze nie jest to takie proste. Okazuje
    sie,
    > ze trzeba wziasc PIT 11, a z niego pozycje 65, od niej odjac pozycje 67
    > dopiero w ten sposob uzyskuje sie dochod roczny.

    I wyjdzie na to samo, co moim sposobem - a przynajmniej powinno. Choć,
    jeśli to ma być za ostatni
    rok (o czym nie pisałeś), to faktycznie tak prościej.

    > Ja nie dostaje dochodu na pasku, tylko w kopercie. Fiszka jest formatu
    A4
    > zadrukowana drobnym drukiem. Trzeba byc chyba jakims Talesem, zeby sie w
    tym
    > doczytac sensu. Przyklad: biore na reke 2000zl. Dostaje 10 procent
    podwyzki.
    > Ile powinienem zarobic? 2200? Nieprawda. Po takiej podwyzce mam 1900.
    > Porownujesz fiszki, i za cholere nie widzisz, jak to mozliwe. A jednak
    takie
    > sa u nas realia. A pozniej zarzad krzyczy, ze przciez "Zaloga dostala
    > gigantyczna - 10% podwyzke". Nie raz juz tak bylo.

    Skąd ja to znam? Na ostatniej podwyżce straciłem 3,70 zł. Niby nie dużo,
    ale biorąc pod uwagę, że w mediach tyle gadali o tej podwyżce (pracuje w
    budżetówce), to też dziwne.

    A zresztą przyszło mi jeszcze coś innego do głowy. A skąd pracodawca
    będzie znał dochody małżonka, by zweryfikować oświadczenia? No bo co do
    zasady, to przy takim regulaminie żądać od Ciebie oświadczenia o dochodach
    może. Ale zaświadczenia o dochodach małżonka już nie, tak samo jak
    rozbicia tych dochodów na składniki. W tej sytuacji możesz mu podpaść
    tylko, o ile wykażesz łączne dochody niższe, niż uzyskane u niego.