    From: "Ajgor" <N...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane o dochodach. Premia.
    Date: Sat, 22 May 2004 14:25:02 +0200

    wiadomości

    > Możesz podać namiary na ową ustawę ??
    > Nie żartuję, grupa nazywa się .prawo i żeby sobie podyskutować trzeba
    > by najpierw poczytać tekst przepisu.

    No wlasnie chcialem sie dowiedziec, o ta ustawe. W koncu z jakiegos powodu
    jest utajnienie dochodow, a co do danych, to jest ustawa o ochronie danych
    osobowych (bo skad inaczej urzad glownego inspektora oochrony danych
    osobowych?)
    Przeciez teraz nawet nazwiska na domofonie nie wolno zamieszczac bez zgody
    lokatora. Spisy lokatorow zniknely z klatek schodowych. Chyba nie powiesz,
    ze to wszystko ot tak sobie ktos wymyslil?

    > FYI: takich oburzających się że "ktoś domaga się podania moich osobistych
    > danych" jest więcej. Pewnie nikt się nie domaga - wyglada na to że
    > jest to właśnie świadczenie SOCJALNE - chcesz skorzystać to musisz spełnić
    > WARUNKI.

    Tylko czy zaklad moze zadac spelniena TAKICH warunkow?
    Przede wszystkim: u nas w zakladzie na wszystko musi byc instrukcja i
    szkolenie. Do obliczania zarobkow nikt instrukcj nie dostal, a jak sie
    okazalo nie jest to takie proste, ale to juz w innym poscie chyba.

    > Tylko pod warunkiem że działanie Urzędu Skarbowego nazywasz szantażem :]
    > [...]

    Urzad skarbowy jest wyjatkiem chyba. W ogole Urzad skarbowy jest takim
    cudownym wyjatkiem, ktoremu w Polsce wszystko wolno, A do ktorego najlepiej
    wchodzic na kolanach z twarza przy podlodze, bo inaczej cie zniszcza.

    > No comments.
    > Potrójnie.
    > Ten trzeci raz dotyczy faktu że "zakład nie ma nic do gadania" w tym
    > sensie, że NIE MOŻE przyznać zapomogi (jakkolwiek by jej nie tytułować
    > - jeśli pełni rolę "socjalną" ze względu na dochód w rodzinie to jest
    > czymś takim) osobie której ona NIE PRZYSŁUGUJE.

    Nie ma u nas osob, ktorym nie przysluguje. Jedyny warunek do przyznania jest
    taki, ze trzeba byc pracownikiem.
    Jedynie wysokosc jest uzalezniona od dochodu. Tylko czy zaklad ma prawo
    pytac o dochod mojej zony? Z tego, co mi mowila znajoma ksiegowa (nie z
    mojej firmy) to nie ma prawa.

    > Wydawało by się oczywiste...
    > [SKREŚLIĆ POPRZEDNIĄ LINIJKĘ - miało być bez komentarzy :)]
    > Nie warcz na mnie - to jest "żelazna logika prawa" (nie mylić z logiką
    > matematyczną !)

    Przecie nie warcze. Tak sobie gawedzimy :)