    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane o dochodach. Premia.
    Date: Fri, 21 May 2004 20:56:35 +0200

    On Fri, 21 May 2004, Ajgor wrote:
    [...]
    >+ Otoz w moj zaklad pracy ma wyplacic tzw. premie wczasowa. Jej wysokosc ma
    >+ byc stopniowana, i uzalezniona od dochodow na czlonka rodziny.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Tak sobie podejrzewam że jest to *ustawowy* warunek uznania
    wypłaty za "socjalną" i nie zapłacenia podwójnego podatku.
    Jakby nie było - konotujemy że warunek jest.
    [...]
    >+ 1. Jesli zaklad posiada wlasna rachube, i ma w systemie szegolowe dane o
    >+ dochodach pracownikow, to czy ma prawo zadac od pracownikow, zeby sami sobie
    >+ wyliczyli dochody,

    Przecież piszesz iż chodzi o dochód *w rodzinie* a nie dochód
    *pracownika*.

    [...]
    >+ 3. A teraz najwazniejsze: Otoz zeby podac dochod na czlonka rodziny, nalezy
    >+ wziasc pod uwage dochody innych czlonkow rozdiny. Czy zaklad ma prawo zadac
    >+ podania tych danych? Jest przeciez odpowiednia ustawa, zabraniajaca takich
    >+ praktyk.

    Możesz podać namiary na ową ustawę ??
    Nie żartuję, grupa nazywa się .prawo i żeby sobie podyskutować trzeba
    by najpierw poczytać tekst przepisu.

    FYI: takich oburzających się że "ktoś domaga się podania moich osobistych
    danych" jest więcej. Pewnie nikt się nie domaga - wyglada na to że
    jest to właśnie świadczenie SOCJALNE - chcesz skorzystać to musisz spełnić
    WARUNKI.

    >+ 4. Czy takie dzialanie (zmuszanie do ujawnienia dochodow na przyklad zony
    >+ pod grozba utraty premii) nie jest zwyklym szantazem

    Tylko pod warunkiem że działanie Urzędu Skarbowego nazywasz szantażem :]
    [...]
    >+ P.S. Prosze nie dawac odpowiedzi w stylu: "Cieszcie sie, ze w ogole zaklad
    >+ chce cos dac", poniewaz premie ta pracownicy maja zagwarantowana w ciezko
    >+ wywalczonej Zakladowej Umowie Zbiorowej, i zaklad po prostu nie ma nic do
    >+ gadania.

    No comments.
    Potrójnie.
    Ten trzeci raz dotyczy faktu że "zakład nie ma nic do gadania" w tym
    sensie, że NIE MOŻE przyznać zapomogi (jakkolwiek by jej nie tytułować
    - jeśli pełni rolę "socjalną" ze względu na dochód w rodzinie to jest
    czymś takim) osobie której ona NIE PRZYSŁUGUJE.
    Wydawało by się oczywiste...
    [SKREŚLIĆ POPRZEDNIĄ LINIJKĘ - miało być bez komentarzy :)]
    Nie warcz na mnie - to jest "żelazna logika prawa" (nie mylić z logiką
    matematyczną !)

    pozdrowienia, Gotfryd