  • Data: 2006-10-23 09:04:25
    Temat: Re: DOMENA z NAZWA FIRMY
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    humano napisał(a):
    > Witam,
    >
    > wykupiłem domeny .pl i .com.pl na wlasna dzialalnosc. Planowalem pod
    > tym adresem otworzyc sklep internetowy z produktami firmy, której
    > nazwa jest w tych domenach zawarta.
    >
    > Ostatnio jednak odezwal sie przedstawiciel tej firmy w Polsce i chce te
    > domeny przejac. Podobno ma wylacznosc na produkty tej firmy.

    To odpowiedz sobie na pytanie czy masz te produkty z legalnego zrodla.

    > Zgodzilbym sie na ugode finansowa ale nie wiem jak moge byc twardy w
    > negocjacjach. Czy przedstawiaciel ma prawo do domeny firmy która
    > reprezentuje? Firma jest z Wielkiej Brytani.

    W Polsce nie ;) Panuje zasada kto pierwszy ten lepszy. Do domeny ma
    prawo, jesli ja sobie wykupi. Nie uwazasz ze dziwnym trafem
    zainteresowali sie domena, jak zostala wykupiona?
    Z tak swoja droga napisz o jaka firme chodzi to bedzie prosciej
    cokolwiek doradzac...

    > Czy gdyby przedstawiciel chciał przjąć domene na drodze
    > prawno-sadowej (nie wiem czy to dobe okreslenie) to bylaby to dla niego
    > tylko formalnosc?

    IMHO nie, aczkolwiek, wygrywa ten kto ma lepszego adwokata :/

    pozdrawiam,
    Przemek O.