  • 1. Data: 2007-06-13 08:49:16
    Temat: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: "Paweł K" <k...@...apa.com.pl>

    Witam,
    Czy przy jednoosobowej działalnosci gospodarczej w pieczatce jest wymagane
    podanie obok nazwy firmy imienia i nazwiska?
    Czy tylko wystarczy ze bedzie sama nazwa firmy adres nip i regon
    Dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2007-06-13 09:43:04
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Paweł K" <k...@...apa.com.pl> napisał

    > Czy przy jednoosobowej działalnosci gospodarczej w pieczatce jest wymagane
    > podanie obok nazwy firmy imienia i nazwiska?
    > Czy tylko wystarczy ze bedzie sama nazwa firmy adres nip i regon

    Z tego co wiem to jest wymagane.

    Neko

  • 3. Data: 2007-06-13 10:25:55
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    Paweł K napisał(a):
> [...]
    > podanie obok nazwy firmy imienia i nazwiska?
    > Czy tylko wystarczy ze bedzie sama nazwa firmy adres nip i regon

    nazwa firmy = imie i nazwisko + ew. dodatki

  • 4. Data: 2007-06-13 11:00:58
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 13 czerwca 2007 10:49
    (autor Paweł K
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4ob3l$6cp$1@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > podanie obok nazwy firmy imienia i nazwiska?
    > Czy tylko wystarczy ze bedzie sama nazwa firmy adres nip i regon

    Wg wykładni, jaką słyszałem, co niekoniecznie jest prawdą:

    Pieczątka nie musi być. Ale jak jest to musi mieć NIP i REGON. Nic więcej :D
    Więc skoro tylko tyle MUSI to może zawierać również inne bzdety jak tzw.
    firma.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 5. Data: 2007-06-13 15:24:20
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <f4ob3l$6cp$1@atlantis.news.tpi.pl> Paweł K napisał(a):

    > w pieczatce jest wymagane podanie obok nazwy firmy imienia i nazwiska?
    "Na" pieczątce, a dokładnie w nazwie firmy tak.
    A z tymi pieczątkami (posługiwaniem się nimi) są zdania podzielone :-)
    --
    Artur

  • 6. Data: 2007-06-14 19:33:25
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Paweł K dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > wymagane podanie obok nazwy firmy imienia i nazwiska?
    > Czy tylko wystarczy ze bedzie sama nazwa firmy adres nip i regon

    Może uporządkujmy
    To, co nazywasz nazwą firmy to tak naprawdę jest właśnie firma.

    Osoba fizyczna, (albo os prawna, albo inna jednostka) która prowadzi we
    własnym imieniu działalność gospodarczą jest przedsiębiorcą.

    Przedsiębiorca prowadzi działalność pod firmą

    Firmą osoby fizycznej jest imię i nazwisko tej osoby. Można dodać sobie inne
    rzeczy, ale imię i nazwisko musi być.

    Czyli - jeżeli chcesz ( a w większości sytuacji musisz)na jakimś dokumencie
    prawidłowo podać firmę, pod którą prowadzisz działalność to musisz podać
    imię i nazwisko.

    Możesz to robić za pomocą pieczątki, - wówczas imię i nazwisko na pieczątce
    plus ew. dowolne dodatki + ten obowiązkowy regon. Możesz podawać firmę
    wpisując imię i nazwisko ręcznie. Wówczas możesz dodatkowo przystawiać
    pieczątkę, a na pieczątce moze sobie napisać coś dowolnego + regon ;)

    W sumie twój post sugeruje inne pytanie, niż zadałeś - a mianowicie - czy
    mogę nie podawać w swojej działalności swojego imienia i nazwiska na
    dokumentach? Odpowiedź brzmi - zgodnie z prawem w obrocie gospodarczym nie
    możesz - to znaczy masz obowiązek podawać imię i nazwisko. A czy to robisz
    pieczątką, czy papierem firmowym, czy odciskiem z kartofla, czy
    własnoręcznie - nie ma znaczenia.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide