    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG a pracownicy
    Date: Tue, 02 Dec 2008 09:36:34 +0100

    Dnia 02-12-2008 o 09:17:09 mok <m...@o...eu> napisał(a):

    > No i jak ma się do powyższego pojęcie "samozatrudnienia" ?
    > Generalnie interesuje mnie różnica pomiędzy 3 pojęciami : DG,
    > jednoosobową DG i samozatrudnieniem. No jak to się ma do zatrudniania
    > pracowników. Tak najbardziej ogólnie jak Ktoś ma o tym pojęcie. Dziękuję.

    DG się prowadzi a nie ma - przy czym może być prowadzona przez osobę
    fizyczną
    albo spzoo czy SA, bo to jest rodzaj działalności - nie naukowa, nie
    społeczna,
    tylko właśnie gospodarcza.

    Jako osoba fizyczna możesz zgłosić w urzędach że chcesz prowadzić DG
    - czyli zostać przedsiębiorcą. Wtedy mówi się o jednoosobowej DG - bo
    nie jest to spółka. DG w rozumieniu potocznym to właśnie jednoosobowa DG.

    "Jednoosobowa" oznacza że jest tylko twoja (jeśli da się tak powiedzieć o
    działalności),
    że nie masz wspólników.

    Oczywiście pracowników możesz zatrudniać w swojej jednoosobowej DG,
    tak jak spółka dwuosobowa może mieć 50 pracowników.

    Od strony prawnej to staniesz się przedsiębiorcą prowadzącym pod firmą
    przedsiębiorstwo.
    (A prowadzenie przedsiębiortstwa jest właśnie działalnością gospodarczą.)

    To tak na chłopski rozum, więc proszę mnie za bardzo nie killować ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomek