    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czytelny podpis...
    Date: Fri, 09 Apr 2010 11:26:45 +0200

    niusy.pl pisze:

> [...]
    > że ma dla mnie przesyłkę i potrzebny jest dowód. To daję dowód i
    > podpisuję. On, że ma być czytelny podpis bo takiego wymaga ten, u
    > którego zamówiłem. Jakkolwiek mając w ręku mój dowód mógł sobie sam
    > dopisać imię i nazwisko to dopisałem mu je. On, że nie może być
    > drukowanymi. "Musi być tak jak w przedszkolu". Tu skończyła się mi się
    > ochota na odbieranie tej przesyłki. Kontrahent, który przesyłkę zlecił
    > zna mój podpis, więc może co najwyżej oczekiwać właśnie takiego podpisu
    > jaki złożyłem a kurier zidentyfikował mnie na podstawie dowodu.

    Jakie widzisz przeciwwskazania do podpisania się czytelnie? Ma to
    tylko zalety: po podpisie widać kto podpisał, a w razie sporu jest
    więcej materiału do badania.

    Wyobraź sobie sytuację, że nieuczciwy kurier sam podpisuje się za
    Ciebie parafką, a potem biegły mówi, że na tej podstawie nie można
    określić, że podpis nie pochodzi z Twojej ręki.

    > Więc właśnie, istotniejsze jest by był własnoręczny niż czytelny, bo
    > zbyt czytelny może po prostu nie być wystarczająco autentyczny.

    Ale własnoręczny nieczytelny musi być w formie zwykle stosowanej
    przez właściciela. Kurier nie wie, czy te Twoje trzy krzyżyki są zwykle
    stosowane jako podpis, dlatego słusznie chce, abyś napisał mu nazwisko.
    Tak dla pewności.

    --
    Liwiusz