    From: m...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czynsz, winda - pytanie
    Date: 22 Sep 2006 14:46:28 -0700

    zapytajnik napisał(a):
    > Witam,
    >
    > sprawa wygląda tak: jest sobie budynek mieszkalny trzyklatkowy w którym to w
    > jednej klatce jest winda. Czy zarządca (spółdzielnia) ma prawo pobierać
    > opłaty eksploatacyjne windy od lokatorów, którzy nie mają do niej dostępu?
    > Czy uchwała takiej Spółdzielni jest wiążąca?
    > Równie dobrze mogliby chcieć mnie obciążać np. remontem garażu którego nie
    > mam.
    >
    > Co o tym sądzicie?

    To zależy czy budynek posiada jakiś lokal ogólnodostępny dla
    lokatorów całego bloku w klatce z windą na samej górze (np.
    suszarnię), czy można się dostać do windy np strychem ze wszystkich
    klatek. Jeżeli nie ma takiej możliwości ani takiego lokalu,
    najlepiej zebrać podpisy wszystkich lokatorów (nie mających dostępu
    do windy) pod wnioskiem o zniesienie tej opłaty i złożyć w
    spółdzielni. Nie wiem czy to coś pomoże ale zawsze można
    spróbować.