    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czym sie charakteryzuje umowa o dzielo?
    Date: Thu, 8 Aug 2002 16:41:12 +0200

    Uzytkownik "fox" <f...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:8nv4lusr9hcq90fqgfgneac0e2duligts1@4ax.com...

    > tak? ja bym bardzo chetnie... tylko w takim razie
    > czemu wszyscy w tym kraju nie pracuja na uod ?

    No, nie wszystko da sie podciagnac pod "dzielo".

    Kodeks cywilny mowi ogolnie:

    Art. 627. Przez umowe o dzielo przyjmujacy zamówienie zobowiazuje sie do
    wykonania oznaczonego dziela, a zamawiajacy do zaplaty wynagrodzenia.

    Czyli umowa o dzielo dotyczy tylko czegos, co mozna wykonac, co ma okreslony
    ksztalt.
    Czynnosi typu sprzatanie, malowanie (nieartystyczne), czyszczenie,
    wprowadzanie danych
    nie mozna podciagnac pod "dzielo".

    Zdaje sie, ze jest jeszcze dodatkowa interpretacja, ze "dzielo" wykonujemy
    samemu, bez nadzoru
    pracodawcy, na wlasnym sprzecie itd.

    Michal Letowski