  • Data: 2013-05-21 00:37:44
    Temat: Re: Czyje będą samochody?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 May 2013, Giz wrote:

    > Właśnie się dowiedziałem, że ta sprzedaż odbędzie się na zasadzie,
    > że przyszły nabywca
    > wejdzie do naszej spółki jako kolejny współwłaściciel a następnie
    > przekształci spółkę cywilną w inną
    > Czy jakoś tak.

    "problemu samochodu" nie zmieni to o tyle, że jak go zostawisz
    w majątku SC to współwłaścicielem stanie się również nowy
    wspólnik.
    Współwłasność łączna ma taką cechę, że z p. widzenia współwłaścicieli
    stanowi "całość", nie ma się udziału w każdej rzeczy z osobna
    lecz w całości majątku.
    Czyli jeśliby "nowy" nie miał mieć udziału w samochodzie,
    trzebaby ów samochód "wyjąć" *PRZED* wprowadzeniem nowego
    wspólnika.

    pzdr, Gotfryd