    From: "Robertus" <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czyj budynek na obcej działce ?
    Date: Fri, 22 Oct 2004 15:22:41 +0200

    > Podatek dotyczy całej nieruchomości tj. grunt, budynki trwale z nim
    > złączone i przynależności. Jest ulga od podatku dla rodziny wiec trzeba
    > pobawić się liczbami aby za dużo nie zapłacić.
    Musisz zrobić umowę ustanowienia współwłasności. Koszt to 400 zł + podatek
    od wartości działki + budynku. (Podatek to tak naprawdę oplata sądowa bo do
    US to tylko kilkadziesiąt złotych idzie). Ja za całość zapłaciłem ok. 2500
    zł gdzie wartość działki (bo była wtedy jeszcze pusta) to 150 tys. zł (a
    właściwie to jest to wartość 50% działki - tutaj przepisy są niejasne i
    notariusz zasugerował, że policzy tę opłatę od 50% wartości działki a nie od
    100%).

    --
    Robertus