  • 1. Data: 2009-06-08 07:25:24
    Temat: Czy znajdę gdzieś wyrok sądu?
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Chodzi mi konkretnie o wyrok sądu, opisany w tym artykule:

    http://www.rp.pl/artykul/2,316919_Kiedy_wykorzystani
    e_fotografii_jest_bezprawne.html

    Temat jest z mojej branży, i chciałbym się dowiedzieć faktów, a nie
    interpretacji dziennikarskiej ;-) Sądzę, że dziennikarz czegoś nie
    dopisał, albo nie zrozumiał, bo z tego artykułu można by wysnuć
    wniosek, że pobieranie zdjęć z Internetu jest legalne ;->
    Czy gdzieś w sieci są publikowane takie wyroki? A może ktoś z
    Grupowiczów ma dostęp do takiej bazy i mógłby podesłać ten wyrok?

    Czarek

  • 2. Data: 2009-06-08 07:29:49
    Temat: Re: Czy znajdę gdzieś wyrok sądu?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 00:25:24 -0700, Czarek napisał(a):

> [...]
    > dopisał, albo nie zrozumiał, bo z tego artykułu można by wysnuć wniosek,
    > że pobieranie zdjęć z Internetu jest legalne ;->

    Ja po przeczytaniu tego artykułu odniosłem wrażenie, że poszkodowany po
    prostu pozwał niewłaściwą firmę. Powinien pozwać firmę, która nielegalnie
    pozyskałą zdjęcia i wykonała folder, a nie tę która folder zamówiła.

  • 3. Data: 2009-06-08 09:29:45
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Czarek pisze:
> [...]
    > Czy gdzieś w sieci są publikowane takie wyroki? A może ktoś z
    > Grupowiczów ma dostęp do takiej bazy i mógłby podesłać ten wyrok?

    Napisz do sądu wniosek o udzielenie informacji publicznej przez
    doręczenie ci sentencji wyroku wraz z uzasadnieniem pocztą tradycyjną
    albo elektroniczną albo opublikowanie tego wyroku w BIP sądu.

  • 4. Data: 2009-06-30 11:51:47
    Temat: Re: Czy znajdę gdzieś wyrok sądu? - dostałem odpowiedź
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Cze, 11:29, wombi <w...@u...to.onet.eu> wrote:

    > Napisz do sądu wniosek o udzielenie informacji publicznej przez
    > doręczenie ci sentencji wyroku wraz z uzasadnieniem pocztą tradycyjną
    > albo elektroniczną albo opublikowanie tego wyroku w BIP sądu.

    Napisałem, wysłałem mailem. Najpierw przyszło pismo z SO, że
    przesyłają do SA moje pismo do stosownego załatwienia. 2x 5,65 zł
    paszło w diabły.
    Dziś dostałem "stosowne załatwienie" z SA:

    "SO w Lublinie I WC zwraca się z prośbą o nadesłanie pisemnego i
    podpisanego wniosku o przesłanie odpisu wyroku SA w Lublinie w sprawie
    I Aca 88/90.Jednocześnie informuj Pana, że wniosek winien zawierać
    uzasadnienie przez wskazanie, w związku z jaką działalnością
    informacja o treści wyroku i uzasadnienia SA jest Panu potrzebna, a
    nadto w jakim celu będzie wykorzystana."

    I tyle. Bez podania żadnej podstawy prawnej itp. Ktoś wie
    ossochozzzziii? Jakie prawo należy zastosować w tym przypadku?
    Kolejne 5,65 zł poszło w diabły. Sądownictwo nadal ma się dobrze.

    Czarek

  • 5. Data: 2009-06-30 12:00:15
    Od: BK <b...@g...com>

    On 30 Cze, 13:51, Czarek <4...@g...de> wrote:

> [...]
    > ossochozzzziii? Jakie prawo należy zastosować w tym przypadku?
    > Kolejne 5,65 zł poszło w diabły. Sądownictwo nadal ma się dobrze.

    Hmm mam wrazenie, ze wniosku o informacje publiczna nie trzeba
    uzasadniac.