    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy za zwrot kosztów procesu przysługują odsetki?
    Date: 20 Dec 2006 02:57:07 -0800

    Rex napisał(a):

    > NIP i REGON dłużnika znam. Nie znam natomiast żadnego z jego numerów
    > rachunków bankowych. W jaki sposób mogę dowiedzieć się jakie rachunki
    > bankowe posiada spółka?

    do zajęcia rachunku bankowego dłużnika wystarczy wskazać bank w
    którym dłużnik posiada konto bankowe, dokładny nr rachunku
    bankowego nie jest potrzebny.
    Jeżeli nie znasz nr rachunku bankowego, możesz złożyć we wniosku
    egzekucyjnym żądanie wystąpienia przez komornika do U.S. celem
    pozyskania informacji o rachunku dłużnika, który ujawnił w
    Urzędzie, można także żądać wystąpienia do ZUS o podanie
    informacji z jakiego konta są regulowane składki na ubezpieczenie.
    Koszty tych zapytań musisz pokryć Ty, są to kwoty niewielkie (U.S.
    ok 16 PLN, a ZUS ok 35 PLN).
    Ewentualnie, znając kontrahentów dłużnika możesz do nich
    podzwonić, może powiedzą w jakim banku ma on konto.
    Poza tym (tak jak pisałem wcześniej) żądanie udzielenia informacji
    o dłużniku w trybie art. 760[1] k.p.c. może Ci wskazać inne
    składniki majątku dłużnika.

    > Gdybym skierował egzekucję do wierzytelności, czy musiałbym podać
    > konkretne lokale? Np. lokal znajdujący się np. na I piętrze od strony
    > północnej wchodzący w skład nieruchomości posadowionej na działce nr
    > ....? Cz tak ten opis powinien wyglądać?

    Jeżeli jest on właścicielem kamienicy, to wystarczy napisać, że
    np.: Wnoszę o zajęcie wierzytelności, jakie dłużnikowi
    przysługują z tytułu najmu lokali w kamienicy nr X przy ul. X
    Możesz także ustalić jakie firmy / os. fizyczne wynajmują te lokale
    i od razu zażądać zajęcia u konkretnych osób (takie rozwiązanie
    przyśpieszy egzekucję, ale wymaga trochę pracy z Twojej strony).

    Pozdrawiam.