    From: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy windykacja niechce pieniedzy???
    Date: Fri, 4 Apr 2003 09:10:24 +0200

    marek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Witam
    >Zastanawiam sie jakie przeslanki decyduja o dzialaniu firmy
    >windykacyjnej?(Intrum Justitia) Moj znajomy wziol w 2000 roku sprzet na
    raty
    >. Z 36 rat splacil polowe . Potem stracil prace i do dnia dzisiejszego jest
    >bezrobotnym bez prawa do zasilku. Jego reszte dlugu kupil od firmy ARS -WBK
    >i po bezskutecznej windykacji odsprzedal Intrum .Po tym fakcie Intrum
    >zarzadalo splaty . Znajomy zaproponowal splaty po 50zl ( rata byla 51zl) na
    >co dostal odpowiedz ,ze ma splacic conajmniej po 300zl x5. Oczywiscie nie
> [...]

    Kupując wierzytelnośc można w taki sposob skonstruowac umowę że nie płaci
    sie nic. TAk jest i większość firm windykacyjnych tak robi, bo nikt nie
    będzie wykłądal pieniędzy i ryzykował. jak odzyskają dług to oddadzją
    bankowi umowioną część. Wiem, bo moja firma tak robi.
    Nie opłąca się ściągać po 50 złotych czasami, lepiej oddać do komornika i
    jeszcze zarobić na kosztach egzekucji (jesli do egzekucji sprawe skieruje
    radac prawny lub adw.)
    K.