  • Data: 2006-06-08 12:19:26
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał:

    >[...]
    > Od tej chwili jest tak, że klient może sobie
    >
    > Tymi zdjęciami, które dotałeś od fotografa.
    > Praw do ich zwielokrotniania nie masz.
    >[...]

    Wydaje mi się, że cała dyskusja zeszła na niewłaściwe tory. Ustawa o
    ochronie praw autorskich podaje:

    Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    Mam duże wątpliwości czy przeciętne zdjęcie paszportowe lub legitymacjne
    jest 'przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze'. Przecież
    to zwykła masówka - jej charakter indywidualny jest dokładnie taki, jak
    półki drewnianej uciętej pod wymiar przez stolarza.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)